3p

A raktártechnológia egyik alapvető problémája, hogy a meglévő területet váratlan árudömping, vagy fejlesztés esetén sem lehet megnövelni. A megoldás a legtöbb cég esetében új raktár csarnok építése lenne.

Az állványok kerete többféle méretben készül, úgy, hogy figyelembe veszik a szabványos kamionok, vagonok rakfelületének méretét.

A rendszert egyelőre leginkább az agrárlogisztikában dolgozó cégek (Novartis, Pioneer, hűtőházak, stb.) alkalmazzák. A moduláris rendszert úgy alakították ki, hogy akár négyemelet magasságban is biztonságosan egymásra rakhatók, ugyanakkor egy szintén saját fejlesztésű kapcsolóelemmel (a rakodáskor azonnal kapcsolódnak a mellettük álló modulhoz) tetszőleges hosszúságú tároló rendszerré egyesíthetők.

Gyurcsánszky László ügyvezető igazgató szerint a modul rendszer lényege, hogy a fém keretekben a különböző ömlesztett, vagy csomagolt anyagok - búza, kukorica, borsó, fém és műanyag granulátum, folyadékok - egyaránt jól tárolhatók. A keretekbe helyezett alaktartó flexibilis "konténerek" zsákos tárolással szembeni előnye, hogy biztonságos és jól egymásra rakható, szállítható állapotot biztosítanak bármely terméknek. Az új fejlesztések között már szerepel horganyzott kerettel készülő változat is, amely ki tudja váltani az élelmiszeriparban használt - az ÁNTSZ-nél nem túl népszerű - faraklapos alapra épült tárolási megoldásokat.

A keretekbe erősített műanyag konténerek a felső betöltő és alsó ürítő nyílásokon keresztül képesek egyszerűen és gyorsan tölteni, illetve kiüríteni a konténert, ezáltal tulajdonképpen modul silóként is működnek.

A raktárakban és a szállításokkor régebben sok gondot okozott, hogy a zsákos termékek nem rakhatók több sorban egymásra, és az oldalak felőli alaktartásuk sem volt megfelelő. A moduláris állványrendszer keretei között azonban a tárolandó, illetve szállítandó anyagok tökéletesen fixen állnak a helyükön. Legjobb példa erre, a zsákos szállítás körüli nehézség, amellyel a teherautókat csak nagy odafigyeléssel és lassan lehetett rakodni A modul rendszer egyik előnye, hogy a konténerekhez hasonlóan az elemeket egyszerűen és gyorsan egymás mellé tudja rakodni a targonca vagy daru, és ezzel egyben azt is eléri - a kapcsoló elem segítségével -, hogy az egész rakomány egybefüggő tömböt alkot. Így a gépkocsik raktere jobban kihasználható, és nem fenyeget szállítás közben a rakomány megcsúszásnak veszélye sem.

A konténerek visszaszállítás és az üresek raktározása úgyszintén nem okoz gondot. Az elemek kialakításuknál fogva tízesével egymásba csúsztathatók, és egy kis területen akár ezer darabot is könnyedén tárolhatnak a alkalmazók.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!