2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elkészült a 4-es metró Tétényi úti és a Bocskai úti megállója közötti - leghosszabb - alagútszakasz déli része; a Boros alagútépítő pajzs pénteken reggel érte el a Bocskai úti állomást - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel.

A közlemény szerint az eddigi útja során a Boros pajzs a mai napig összesen 2,1 ezer és fél méter alagutat épített körülbelül negyvenezer köbméter földet termelve ki. Az északi alagútszakaszt a Bochkor pajzs néhány héttel később fejezi be. (A két alagútfúró pajzsot Boros Lajos és Bochkor Gábor rádiós műsorvezetőkről nevezték el 2007-ben a fővárosiak internetes szavazása nyomán.)

A Tétényi úti állomáshoz hasonlóan itt is keresztülvontatják majd az állomásdobozon a gépezetet, ami majd a túlsó faltól önerőből halad tovább a Móricz Zsigmond körtér állomás felé. A körtéri első pajzsbetörés május végén várható, ez az állomás a nyomvonal alapján 291 méter távolságra van a Bocskai útitól - áll a közleményben.

Maga a Bocskai úti állomás szerkezete jelenleg kilencven százalékos készültségű. Az állomásszerkezet építésének üteme a pajzsok áthaladásával lassul, a teljes befejezés jövőre várható, azonban már idén elkezdődik az állomás belső beépítése - mutatnak rá a közleményben.

A 125 méter hosszú, mintegy 16 méterrel a föld alatt lévő Bocskai úti metróállomás kialakításánál az egyik fontos szempont volt, hogy később innen lehet majd szárnyvonalat továbbépíteni Budafok irányába. A teljes állomásszerkezet elkészülte 2009 közepén várható.

A terveknek megfelelően a budai oldal agyagos talaja kiváló feltételeket nyújtott az építkezésnek. A most elkészült alagútszakaszon nem kellett műszaki, vagy egyéb más probléma, vagy előre nem tervezett okok miatt leállnia az alagútépítésnek - olvasható a DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteki közleményében.

A fővárosi önkormányzat hatályos tervei szerint a 4-es metró első szakasza 2011-ben készülhet el. A második szakasz két évvel az első átadása után, 2013 júniusára épülne meg mintegy 163 milliárd forintból. A teljes projekt költsége jelenleg 511 milliárd forint, amiből 270 milliárd forint körüli részt az Európai Uniótól remélnek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!