2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elkészült a 4-es metró Tétényi úti és a Bocskai úti megállója közötti - leghosszabb - alagútszakasz déli része; a Boros alagútépítő pajzs pénteken reggel érte el a Bocskai úti állomást - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel.

A közlemény szerint az eddigi útja során a Boros pajzs a mai napig összesen 2,1 ezer és fél méter alagutat épített körülbelül negyvenezer köbméter földet termelve ki. Az északi alagútszakaszt a Bochkor pajzs néhány héttel később fejezi be. (A két alagútfúró pajzsot Boros Lajos és Bochkor Gábor rádiós műsorvezetőkről nevezték el 2007-ben a fővárosiak internetes szavazása nyomán.)

A Tétényi úti állomáshoz hasonlóan itt is keresztülvontatják majd az állomásdobozon a gépezetet, ami majd a túlsó faltól önerőből halad tovább a Móricz Zsigmond körtér állomás felé. A körtéri első pajzsbetörés május végén várható, ez az állomás a nyomvonal alapján 291 méter távolságra van a Bocskai útitól - áll a közleményben.

Maga a Bocskai úti állomás szerkezete jelenleg kilencven százalékos készültségű. Az állomásszerkezet építésének üteme a pajzsok áthaladásával lassul, a teljes befejezés jövőre várható, azonban már idén elkezdődik az állomás belső beépítése - mutatnak rá a közleményben.

A 125 méter hosszú, mintegy 16 méterrel a föld alatt lévő Bocskai úti metróállomás kialakításánál az egyik fontos szempont volt, hogy később innen lehet majd szárnyvonalat továbbépíteni Budafok irányába. A teljes állomásszerkezet elkészülte 2009 közepén várható.

A terveknek megfelelően a budai oldal agyagos talaja kiváló feltételeket nyújtott az építkezésnek. A most elkészült alagútszakaszon nem kellett műszaki, vagy egyéb más probléma, vagy előre nem tervezett okok miatt leállnia az alagútépítésnek - olvasható a DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteki közleményében.

A fővárosi önkormányzat hatályos tervei szerint a 4-es metró első szakasza 2011-ben készülhet el. A második szakasz két évvel az első átadása után, 2013 júniusára épülne meg mintegy 163 milliárd forintból. A teljes projekt költsége jelenleg 511 milliárd forint, amiből 270 milliárd forint körüli részt az Európai Uniótól remélnek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!