3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Unió kiemelt közlekedéspolitikai célja a fenntartható fejlődés, a fenntartható mobilitás biztosítása. Az áruszállításban ennek egyik leghatékonyabb eszközeként a kombinált áruszállítást tekintik. Ez biztosítja ugyanis, hogy a háztól-házig szállításban mindig a leggazdaságosabb és a környezetet a legkevésbé szennyező közlekedési mód vegyen részt.

z Európai Bizottság a közelmúltban értékelte az "INTERMODA" elnevezésű kombinált szállítási kutatási projektet. A projekt célja az Európai Unió jelenlegi és jövőbeni tagjai közötti kombinált szállítás fejlesztése.

Az EU 5. kutatási-fejlesztési keretprogramjában 19 ország kutatóival, vállalati szakembereivel és döntéshozóival záruló ülés a jelen értékelésén túl megvitatta a 2015-ig várható változásokat. A kutatási programban és a tanácsadói bizottságban Magyarországot a Közlekedéstudományi Intézet Rt. (KTI Rt) képviselte.

Michael Schwartz a TINA titkárság vezetője beszámolt arról, hogy 19 európai ország adatai alapján; Németország, Ausztria, Csehország után Magyarország áruszállításában a legjelentősebb a kombinált szállítás aránya. Az Unió tagországai és a kelet-közép-európai országok közötti kombinált áruszállítási forgalomban első helyen a német-cseh, míg második helyen az osztrák-magyar áruforgalom áll.

A magyar-osztrák viszonylatú kombinált szállítás 98 százalék - a Ro-La (közút-vasút-közút) forgalom, átlagosan 400 km-es vasúti szállítási távolsággal. Az EU és a kelet-közép-európai országok közötti áruforgalomban 1994-2010 között a kombinált szállítási teljesítmények megduplázódását várják.

Magyarországon a növekedési ütem ennél lényegesen gyorsabb. Hazánkban 1993 és 2002 között a Ro-La forgalom ötszörösére nőtt. A MÁV Rt. által nemzetközi forgalomban elszállított konténerek száma (TEU egységben mérve) pedig 1992 és 2002 között több, mint kétszeresére nőtt.

A dinamikus növekedés több tényezőnek is köszönhető:

  • a kormány és az önkormányzatok kiemelt figyelmet fordítanak a 13 országos logisztikai központ fejlesztésére,

  • a közlekedési tárca minden, gazdaságilag fontos országgal előnyös kétoldalú kombinált szállítási egyezménnyel rendelkezik,

  • a magyar szabályozás számos formában támogatja a kombinált szállítást - például még a hétvégi forgalomban is részt vehetnek a nehéz tehergépjárművek a határ menti terminálok/logisztikai központok elérése érdekében,

  • a Hungarocombi szoros együttműködésben a társ vasutakkal folyamatosan növeli kapacitását és szolgáltatási színvonalát.




LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!