2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Daimler tulajdonában lévő Mytaxi ügyfelei a jövőben már Nagy-Britanniában és Írországban is tudnak majd autót rendelni, mivel a Mytaxi fuzionál a brit Hailo fuvarmegosztó szolgáltatással.

A Mytaxi Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban és Svédországban nyújt fuvarmegosztó szolgáltatást. A Hailo pedig, amelyet 2011-ben alapítottak, és többek között a Virgin csoport tulajdonosa, Richard Branson 100 millió dolláros befektetésével finanszírozzák, Nagy-Britanniában, Írországban és Spanyolországban működik.

A magukat vezető kocsikkal fog robbanni az autómegosztás

A Mytaxi és a Hailo fúziójára készpénz nélkül, tulajdonrész-csere útján kerül sor. Az egyesült vállalat 2017 közepétől a Mytaxi alkalmazását használja majd. A két cég együtt 100 ezer fuvarozó partnerrel rendelkezik.

A Daimler 2014-ben vásárolta meg a Mytaxi szolgáltatást, de ezirányú érdeklődésével nincs egyedül az autógyárak között. A General Motors az idén az év elején invesztált 500 millió dollárt az Uber amerikai konkurensébe, a Lyft vállalatba. A Volkswagen 300 millió euróval szállt be az idén a szintén fuvarmegosztó Gett vállalatba, a Toyota pedig az Uberben vásárolt magának tulajdonrészt. A szakértői találgatások szerint autóipari ambíciókat ápoló Apple pedig egymilliárd dollárt fektetett a Didi Chuxing vállalatba, a kínai piacon az Uber legádázabb ellenfelébe.

A fuvarmegosztó szolgáltatások a járműipar stratégiai fontosságú területévé váltak - mutatott rá Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem professzora, a CAR-Institut autóipari kutató intézet igazgatója. Megfogalmazása szerint aki ebből kimarad, az azt kockázatja, hogy az elkövetkező tíz évben kihullik a nagy autógyárak közül, mert a mobilitási üzletágban a jövőben már nem lehet a fuvarmegosztó szolgáltatásoktól elvonatkoztatni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!