4p

2010-re átvenné a vezetést a mobilinternetpiacon a Vodafone. A cég ezért szerződést kötött a hálózati eszközöket szállító kínai Huawei-el, amitől a saját rendszerének gyorsabb fejlődését várja. A cég szerződése korábbi beszállítójával, a Nokia-Siemens-szel továbbra is érvényben van, a kínaiakkal kötött megállapodás kiegészíti azt - közölte Beck György vezérigazgató. A Vodafone már év végéig növelni szeretné a mobil szélessávú lefedettséget.

Pályára állnak (Mfor-montázs)

A Vodafone szerződést kötött a kínai Huawei mobileszközöket és hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat szállító céggel annak érdekében, hogy felgyorsítsa saját hálózatának kiépítését. A cégnek érvényes szerződése van a Nokia Siemens-szel, ez a szerződés továbbra is érvényben van, mondta sajtótájékoztatón Beck György vezérigazgató. Hozzátette, hogy a kínaiakkal kötött megállapodás úgynevezett kiegészítő szerződés. Azt nem árulta el a cégvezető, hogy mekkora összegről szól a megállapodás.

Azt sem lehet tudni, hogy a vállalat mennyi pénzt szán a szélessávú 3G és HSDPA mobilinternet-hálózatának fejlesztésére, Beck György úgy fogalmazott, hogy 2010-re szeretnék átvenni a vezető szerepet ezen a piacon, és az ehhez szükséges pénz rendelkezésre áll. Már év végéig újabb településekkel bővülne a jelenleg 42 helyiségből álló lefedettségi lista, 2010-re pedig a vezérigazgató szerint a lakosság 70-80 százaléka már hozzáfér majd a szélessávú mobilinternet-hálózathoz. Hozzátette ugyanakkor, hogy valószínűleg a T-Mobile és a Pannon is eléri ekkorra ezt a szintet.

Nemcsak a lefedettségben törne előre a Vodafone: a kínai céggel kötött megállapodás révén a piacon elérhető legfejlettebb technológiát, az úgynevezett 3,5G alkalmazását lehetővé tevő eszközöket telepítenének Magyarországon. Ezzel Beck György szerint nő a mobilinternet sebessége és megbízhatósága is.

A Vodafone-nak nem ez az első merész húzása a mobilinternet-piacon. Még nyár elején, mikor a szolgáltatók meghirdették a vezetékes szolgáltatókkal is versenyképes árú tarifáikat, a Vodafone sokáig hallgatott, majd egy letöltési korlát nélküli akcióval állt elő (a többi cégnek csak forgalomkorlátos csomagjai vannak, azaz a fizetendő ár csak egy meghatározott adatmennyiség letöltéséig érvényes, utána töbet kell fizetni).

Hálózatfejlesztésben eddig egyértelműen a T-Mobile lépett a legnagyobbat. Amíg a többiek a 3,6 megabájt/másodperces sebesség elérésére képes rendszerüket építgették, addig májusban a magenta színű vállalat a tesztüzem után - legalábbis Budapesten - megkezdte az átállást a 7,2 megabájt/másodperces hálózatra. A Vodafone-nak azért is van hová fejlődnie, mert a cég például nem is kínál 2,5G-nek nevezett, a mobil szélessáv "kistestvérének" tekinthető EDGE hálózatot, míg a T-Mobile-nak és a Pannonnak is van ilyen szolgáltatása - ez főleg azokon a területeken hasznos, ahol nem volna gazdaságos a 3G berendezések telepítése, de potenciális mobilnetezők azért volnának a környéken.

Az idei év Beck György szerint a mobilinternetről szólt. Ezen a piacon egyszerre indult a három szolgáltató, a Vodafone-nak itt ugyanolyanok az esélyei, mint a másik két szolgáltatónak, "ezért gondoljuk azt, hogy képesek leszünk megnyerni ezt a versenyt" - tette hozzá a vezérigazgató.

A Huawei világszerte több mint 62 ezer alkalmazottat foglalkoztat, dolgozói mintegy 60 százalékát mindig az adott országban toborozza. A cég 2000-ben kezdett európai terjeszkedésbe, azóta 27 országban van leányvállalat. A kontinensen eddig 19 telefonos ügyfélszolgálati központot, és öt technikai támogató központot létesített az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Lengyelországban és Romániában). A vállalatnak több mint 60 olyan szerződése van már, mint amit Magyarországon kötött 3,5G-s (HSDPA/HSUPA) eszközök szállítására. 

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!