2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kiemelt közúti és vasúti fejlesztési projektek is vannak azon a listán, amelyet a kormány rendeletben hagyott jóvá - a felsorolás a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

A 2012. decemberében született első lista közútfejlesztései - egyebek mellett - a következőkkel egészültek ki. Az M0-ás gyorsforgalmi út előkészítése két szakaszon - a 11-es és a 10-es számú, illetve a 10-es és az 1-es főutak között - zajlik. Elkészül az M2-es gyorsforgalmi út hiányzó másik pályája Budapest és Vác között, majd tovább épül Parassapusztáig, vagyis a szlovák határig.

Az M3-as autópálya jelenleg Vásárosnamény előtt fejeződik be, innen tovább épül az országhatárig, Kelet felé. Vásárosnaménynál ebből leágazik - M34 néven - a Záhonyig tartó szakasz, de ennek csak az előkészítése szerepel a listán.

A leállított M4-es autópálya építése gyorsforgalmi útként szerepel a listán, két szakaszban: az egyik az M0-tól indul és Abonyig tart, itt kötik bele Szolnokot, míg a másik szakasz Abonytól tart Törökszentmiklósig, úgy hogy megkerüli Szolnokot és egy új Tisza hídon halad át.

Zalaegerszeg gyorsforgalmi összeköttetést kap az M7-es autópályával úgy, hogy a 76-os számú főutat gyorsforgalmivá fejlesztik. Emellett megkezdődik az M9-es autópálya Vasvár és Zalaegerszeg közti szakaszának az előkészítése is.

Kaposvár a 67-es számú főút gyorsforgalmivá fejlesztésével kapcsolódik az M7-es autópályához.

Az M8-asnak továbbra is csak egyes szakaszai épülnek meg. Ilyen a Kecskemét-Nagykőrös, valamint a Körmend-Rábafüzes közötti szakasz.

A vasútfejlesztések közé bekerült a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának a megteremtése. Korszerűsítik a déli összekötő vasúti hidat, és felújítják a Keleti és a Nyugati pályaudvarokat is. A MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatok beszerzését tervezi.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!