2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elfogadhatónak tartaná a német kormány, ha az Opel az eddig favorizált kandai-osztrák Magna autóipari beszállító helyett a belga RHJ pénzügyi befektetőhöz kerülne - írta szerdán a Bild című német lap.

Kormánykörökből származó értesülésekre hivatkozva a Bild azt írta, hogy a jelenlegi tulajdonos amerikai General Motors (GM), a berlini kabinet és az Opel-ügyben érdekelt német tartományok képviselőinek keddi megbeszélésén a kormány első alkalommal jelezte, hogy már azt is hajlandó lenne elfogadni, hogy a belga pénzügyi társasághoz kerüljön az autógyár. Ennek feltétele, hogy az RHJ ne egyedül vegye át az Opelt, hanem egy szakmai partnerrel, egy nemzetközi autóipari céggel közösen lásson hozzá a vállalat átalakításához.

A kormány mostanáig az autóipari beszállító Magna és partnere, az orosz Sberbank tervét támogatta, míg a GM a másik vevőjelölt, a pénzügyi befektető RHJ felé húzott. Akármilyen megoldás is születik, kell az Opel-vagyont kezelő társaság áldása, amelyben fele-fele arányban foglalnak helyet a jelenlegi anyavállalat és a német kormány képviselői.

A keddi tárgyalási forduló konkrét eredmény nélkül zárult, az Opel jövője így továbbra is bizonytalan. Karl-Theodor zu Guttenberg gazdasági miniszter ugyanakkor hangsúlyozta: a GM "a befektetői megoldásban érdekelt". A miniszter azokra a hírekre reagált, amelyek szerint a GM mégis inkább megtartaná az Opelt és a hozzá tartozó brit Vauxhallt.

A GM, a német kormány, és a németországi Opel-gyáraknak otthont adó tartományok hónapok óta keresnek új befektetőt az Adam Opel GmbH-nak. Zu Guttenberg szerint meglehet, hogy csak a szeptember végi parlamenti választások után jutnak megállapodásra az érdekeltek.

Az Opel üzemi tanácsának számításai szerint a kiválasztási folyamat mostanáig 1,1 milliárd dollárt emésztett fel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!