Több év visszaesés után újra növekedésnek indult a televíziós reklámpiac, és tavaly már bővültek a bevételek - mondta el Kovács Krisztián, a MEME elnöke. 2014-ben 10 százalékos növekedést könyvelhetett el a televíziós reklámpiac, így ismét átlépte az 50 milliárd forintos szintet. A múlt évben mért viszonylag jelentős megugrásnak köszönhetően sikerült a korábbi két rossz év eredményét meghaladni, igaz a 2011-es számoktól még így is közel 10 százalékos volt az elmaradás. (A korábbi rekordévnek számító 2008-as 78,5 milliárd forint pedig a mostani fordulat ellenére is nagyon távol van.)
Összességében 4,4 milliárd forinttal gyarapodott tavaly a valós - a kedvezmények nélküli - televíziós reklámköltés - mondta el Havas István, az EY vezérigazgatója. Az 50 milliárd forint feletti összegnél csak a tiszta bevételekkel számoltak, sem a barter bevételekkel, sem az egyéb - például az emeltdíjas SMS-ekből vagy rendezvényekből származó – bevételek nincsenek benne a fenti összegben. Az is elhangzott, hogy a növekedés nem magyarázható az adatszolgáltató csatornák összetételével vagy számával. Az adatszolgáltatásban résztvevő televíziók a nézettségi adatok alapján a piac 99 százalékát fedik le.
(Forrás: MEME, EY)
A csütörtöki sajtótájékoztatón azt is közölték, hogy a televíziós reklámbevételek megoszlását tekintve eltolódást figyelhettünk meg a (korábbi) földfelszíni sugárzású csatornáktól a kábelcsatornák irányába. A szpotbevételek 9, az egyéb jellegűek 29 százalékkal emelkedtek tavaly; előbbiekből az országos csatornák 29,9, utóbbiakból 2,3 milliárd forintos bevételre tettek szert; a kábelen terjesztett adóknál a két adat 17,2 milliárd, illetve 672 millió forint volt. A kábeltévéknél egyébként már tavaly megfordult a negatív trend, hiszen ott a 2013-as évben is 4 százalékos növekedést mértek, amit tavaly ugrásszerű bővülés követett a szegmensben. Így a két évvel korábbi 31 százalékoz képest immár a teljes piac 36 százaléka csapódik le ezeknél a csatornáknál. Ugyanezek az arányok a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáknál (ide tartozik az RTL Klub, a TV2, a M1) a 2013-as 69 százalékhoz képest tavaly már csak 64 százalékot tett ki.
A nem szpot jellegű bevételek összege az egy évvel korábbi 39 százalékos csökkenés után 2014-ben jelentősen, 29 százalékkal ugrott meg, és 2,94 milliárd forintot tett ki. Eközben a reklámszpotokból származó bevételek 9 százalékkal bővültek és ismét átlépték a 47 milliárd forintot.
mfor.hu