3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy azt a tavalyi év második felében a piaci szereplők várták, az elmúlt évek negatív trendje megfordult a tévés reklámpiacon, és ismét növekedtek a valós költések, derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY közös felméréséből.

Több év visszaesés után újra növekedésnek indult a televíziós reklámpiac, és tavaly már bővültek a bevételek - mondta el Kovács Krisztián, a MEME elnöke. 2014-ben 10 százalékos növekedést könyvelhetett el a televíziós reklámpiac, így ismét átlépte az 50 milliárd forintos szintet. A múlt évben mért viszonylag jelentős megugrásnak köszönhetően sikerült a korábbi két rossz év eredményét meghaladni, igaz a 2011-es számoktól még így is közel 10 százalékos volt az elmaradás. (A korábbi rekordévnek számító 2008-as 78,5 milliárd forint pedig a mostani fordulat ellenére is nagyon távol van.)

Összességében 4,4 milliárd forinttal gyarapodott tavaly a valós - a kedvezmények nélküli - televíziós reklámköltés - mondta el Havas István, az EY vezérigazgatója. Az 50 milliárd forint feletti összegnél csak a tiszta bevételekkel számoltak, sem a barter bevételekkel, sem az egyéb - például az emeltdíjas SMS-ekből vagy rendezvényekből származó – bevételek nincsenek benne a fenti összegben. Az is elhangzott, hogy a növekedés nem magyarázható az adatszolgáltató csatornák összetételével vagy számával. Az adatszolgáltatásban résztvevő televíziók a nézettségi adatok alapján a piac 99 százalékát fedik le.


(Forrás: MEME, EY)

A csütörtöki sajtótájékoztatón azt is közölték, hogy a televíziós reklámbevételek megoszlását tekintve eltolódást figyelhettünk meg a (korábbi) földfelszíni sugárzású csatornáktól a kábelcsatornák irányába. A szpotbevételek 9, az egyéb jellegűek 29 százalékkal emelkedtek tavaly; előbbiekből az országos csatornák 29,9, utóbbiakból 2,3 milliárd forintos bevételre tettek szert; a kábelen terjesztett adóknál a két adat 17,2 milliárd, illetve 672 millió forint volt. A kábeltévéknél egyébként már tavaly megfordult a negatív trend, hiszen ott a 2013-as évben is 4 százalékos növekedést mértek, amit tavaly ugrásszerű bővülés követett a szegmensben. Így a két évvel korábbi 31 százalékoz képest immár a teljes piac 36 százaléka csapódik le ezeknél a csatornáknál. Ugyanezek az arányok a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáknál (ide tartozik az RTL Klub, a TV2, a M1) a 2013-as 69 százalékhoz képest tavaly már csak 64 százalékot tett ki.

A nem szpot jellegű bevételek összege az egy évvel korábbi 39 százalékos csökkenés után 2014-ben jelentősen, 29 százalékkal ugrott meg, és 2,94 milliárd forintot tett ki. Eközben a reklámszpotokból származó bevételek 9 százalékkal bővültek és ismét átlépték a 47 milliárd forintot.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!