A GVH közleménye szerint az összefonódás eredményeként az Iveco Magyarország Kft. felhagy az Iveco típusú gépjárművek importjával és szállításával is, s azzal a Pappas-csoportot bízza meg.
A Pappas-csoport részesedése az összefonódás után 55 százalékra nő az eddigi 43 százalékról, így a cégcsoport megerősíti piacvezető helyzetét a kis és nagy haszongépjárművek magyarországi piacán. A versenyhivatal megítélése szerint azonban ez nem vezet majd a verseny jelentős csökkenéséhez, egyrészt azért, mert a magyarországi közepes haszongépjármű piacon további három jelentős piaci részesedésű vállalkozás is jelen van (a MAN, a DAF és a Renault), másrészt a Pappas-csoport márkái és az Iveco nem tekinthetők egymás közeli versenytársainak.
A turistabuszok piacán az eddigi mintegy 30 százalékról 40 százalék körülire emelkedik a Pappas-csoport részesedése, azonban a GVH álláspontja szerint ez sem jár a verseny jelentős csökkenésével, mivel az érintett piacon további négy, viszonylag jelentős részesedéssel rendelkező vállalkozás van még jelen.
A Pappas-csoport fő tevékenysége Magyarországon a Mercedes, a KIA és a Fiat típusú gépjárművek kiskereskedelmi forgalmazására, alkatrész-ellátására és szervízelésére terjed ki.
Mindezekre figyelemmel döntött a GVH az összefonódás engedélyezése mellett - áll a közleményben.
MTI