3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyi forgalmi adatokhoz képest csaknem huszadára esett vissza Sármelléken a nemzetközi légi forgalomban megfordult utasok száma; a tulajdonos önkormányzatok új üzemeltetőt keresnek a jelenlegi bérlő helyett - tudta meg szerdán az MTI.

A Zala Megyei Rendőr-főkapitányságnak az MTI kérésére összeállított adatai szerint 2008 első hét hónapjában több mint 27.600 utas vette igénybe nemzetközi légi forgalomban a sármelléki FlyBalaton repülőteret, az idén július végéig ugyanakkor összesen 1.516 utazó lépett be vagy ki az itt működő légi határátkelőn. Tavaly október végén ideiglenesen lezárták az üzemeltetők a repülőteret, amelynek forgalma az idén áprilisban indult újra, így az idei számok négy hónap forgalmi adatait tükrözik a tavalyi teljes hét hónappal szemben.

A FlyBalaton repülőteret a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatától 2004-től 99 évre bérlő, ír hátterű Cape Clear Aviation (CCA) Kft. több mint öthónapos kényszerű leállás után - amelynek pontos okáról nem adtak információt - április negyedikén nyitotta meg újra a sármelléki leszállóhelyet. A reptér újbóli megnyitása érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és utaztató cégek összesen közel 30 millió forintot adtak össze.

Ezt a számlát a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület kezelte, de mint Horváth Orsolya, az egyesület irodavezetője szerdán az MTI-nek elmondta: az elkülönített összeg júliusra elfogyott. Hozzátette, hogy innentől már a repülőtér üzemeltetőinek feladata a charterjáratok fogadásának és indításának biztosítása.

Az MTI úgy értesült, hogy az elmúlt hetekben több alkalommal is csaknem meghiúsult a Lufthansa heti rendszerességgel érkező járatainak fogadása. Júliusban a feltételek hiánya miatt nem Sármelléken, hanem Ferihegyen landolt az egyik düsseldorfi járat, így az utasokat Budapestről busszal szállították Hévízre. Az elmúlt héten pedig nem tudott kerozint vásárolni a repülőtér, hogy azt továbbadja a Lufthansának, így az üzemanyagot a járatokra szerződő hévízi utazásszervező fizette ki és adta tovább a német légitársaságnak.

Szabó Vendel, Sármellék polgármestere az MTI-nek megerősítette azt az információt, hogy új üzemeltetőt keresnek a repülőtérre, mert hosszú időn át a jelenlegi - felszámolás alatt álló - bérlők bizonyosan nem tudják működtetni a leszállóhelyet. A CCA-nak nincs a tulajdonában terület, csak az általa épített új fogadóépület és a kiszolgáló létesítmények.

A polgármester hozzátette: biztató tárgyalások folynak hazai és külföldi befektetőkkel, akiktől kaptak ajánlatot már vételre és bérletre egyaránt. Hangsúlyozta: az a legfőbb cél, hogy működőképes maradjon a repülőtér, ne zárjon be és őrizze meg az állandó határnyitást is jelentő nemzetközi kereskedelmi minősítését. A tárgyalásokat ezért még októberig be is akarják fejezni, mert a következő évre csak így lehet utasokat és légi járatokat biztosítani.

A sármelléki repülőteret jelenleg üzemeltető CCA későbbre ígért tájékoztatást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!