3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi forgalmi adatokhoz képest csaknem huszadára esett vissza Sármelléken a nemzetközi légi forgalomban megfordult utasok száma; a tulajdonos önkormányzatok új üzemeltetőt keresnek a jelenlegi bérlő helyett - tudta meg szerdán az MTI.

A Zala Megyei Rendőr-főkapitányságnak az MTI kérésére összeállított adatai szerint 2008 első hét hónapjában több mint 27.600 utas vette igénybe nemzetközi légi forgalomban a sármelléki FlyBalaton repülőteret, az idén július végéig ugyanakkor összesen 1.516 utazó lépett be vagy ki az itt működő légi határátkelőn. Tavaly október végén ideiglenesen lezárták az üzemeltetők a repülőteret, amelynek forgalma az idén áprilisban indult újra, így az idei számok négy hónap forgalmi adatait tükrözik a tavalyi teljes hét hónappal szemben.

A FlyBalaton repülőteret a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatától 2004-től 99 évre bérlő, ír hátterű Cape Clear Aviation (CCA) Kft. több mint öthónapos kényszerű leállás után - amelynek pontos okáról nem adtak információt - április negyedikén nyitotta meg újra a sármelléki leszállóhelyet. A reptér újbóli megnyitása érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és utaztató cégek összesen közel 30 millió forintot adtak össze.

Ezt a számlát a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület kezelte, de mint Horváth Orsolya, az egyesület irodavezetője szerdán az MTI-nek elmondta: az elkülönített összeg júliusra elfogyott. Hozzátette, hogy innentől már a repülőtér üzemeltetőinek feladata a charterjáratok fogadásának és indításának biztosítása.

Az MTI úgy értesült, hogy az elmúlt hetekben több alkalommal is csaknem meghiúsult a Lufthansa heti rendszerességgel érkező járatainak fogadása. Júliusban a feltételek hiánya miatt nem Sármelléken, hanem Ferihegyen landolt az egyik düsseldorfi járat, így az utasokat Budapestről busszal szállították Hévízre. Az elmúlt héten pedig nem tudott kerozint vásárolni a repülőtér, hogy azt továbbadja a Lufthansának, így az üzemanyagot a járatokra szerződő hévízi utazásszervező fizette ki és adta tovább a német légitársaságnak.

Szabó Vendel, Sármellék polgármestere az MTI-nek megerősítette azt az információt, hogy új üzemeltetőt keresnek a repülőtérre, mert hosszú időn át a jelenlegi - felszámolás alatt álló - bérlők bizonyosan nem tudják működtetni a leszállóhelyet. A CCA-nak nincs a tulajdonában terület, csak az általa épített új fogadóépület és a kiszolgáló létesítmények.

A polgármester hozzátette: biztató tárgyalások folynak hazai és külföldi befektetőkkel, akiktől kaptak ajánlatot már vételre és bérletre egyaránt. Hangsúlyozta: az a legfőbb cél, hogy működőképes maradjon a repülőtér, ne zárjon be és őrizze meg az állandó határnyitást is jelentő nemzetközi kereskedelmi minősítését. A tárgyalásokat ezért még októberig be is akarják fejezni, mert a következő évre csak így lehet utasokat és légi járatokat biztosítani.

A sármelléki repülőteret jelenleg üzemeltető CCA későbbre ígért tájékoztatást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!