2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a franciák ma is sokat költenek ruházati cikkekre, a családi büdzséket erőteljesen megterhelik a hitelek és az emelkedő rezsi, ennek következtében kevesebb marad a divatholmikra - derül ki a TextilWirtschaft című szakfolyóirat elemzéséből.

Ami nem Chanel vagy Dior, az nem francia kézben van - idézi a DivatMarketing a német szakfolyóiratot. Az olyan régi francia márkák, mint a Lanvin vagy a Guy Laroche kínai tulajdonba kerültek, a Nina Riccit és a Paco Rabanne-t a spanyolok vették meg. A Rochas a Wellán keresztül a Procter and Gamble óriáscéghez tartozik.

Az elmúlt négy évben a francia textilipar munkahelyeinek csaknem a fele eltűnt, tíz év alatt a cipőipar is a felére zsugorodott - jóllehet Párizsban ma is elképzelhetetlenül sok a ruházati butik és a cipőbolt. A márkaboltok és az áruházak harca folytatódik. A hipermarketekben sokan vásárolnak ruhaneműt, ám amióta sok francia cég filléres áruházakat nyitott, ez az arány nem nőtt. Az új bevásárlási lehetőségek közé tartozik a jelenlegi 16 outlet-központ. Nő az on-line vásárlás aránya is, a Hermés, a Dior, a Vuitton és a Chloé a közelmúltban e-butikot nyitott.

Nem könnyíti a francia cégek helyzetét, hogy a legnagyobb európai divatláncok a helyi piacon kívánnak erősíteni. A svéd Hennes & Mauritz (H&M) 150 új bolt nyitását tervezi idén világszerte, így Franciaországban is az üzletek számának bővítésével számolnak. Nincs ez másképp a spanyol Zara tulajdonosa, az Inditex esetében sem. A társaság úgy tekint a francia piacra, mint a második legfontosabbra a spanyol után. A társaság 25-30 boltot fog nyitni idén Franciaországban, ahol jelenleg 123 üzlettel rendelkezik, melyek átlagosan kisebbek, mint a H&M egységei. Először a 100 ezer lakosú városokat hódítják meg, majd ezután a kisebb, 60 ezres városokban is üzletek nyitását tervezik.

A piac átrendeződésében szerepet játszik, hogy egyre többet költenek az emberek mobiltelefonra, kábeltévére, no meg hitelrészletekre. Régen nem voltak ennyire eladósodva a franciák és megvoltak mobil nélkül is, ma viszont ezek a dolgok nagyon sok pénzt emésztenek fel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!