Ami nem Chanel vagy Dior, az nem francia kézben van - idézi a DivatMarketing a német szakfolyóiratot. Az olyan régi francia márkák, mint a Lanvin vagy a Guy Laroche kínai tulajdonba kerültek, a Nina Riccit és a Paco Rabanne-t a spanyolok vették meg. A Rochas a Wellán keresztül a Procter and Gamble óriáscéghez tartozik.
Az elmúlt négy évben a francia textilipar munkahelyeinek csaknem a fele eltűnt, tíz év alatt a cipőipar is a felére zsugorodott - jóllehet Párizsban ma is elképzelhetetlenül sok a ruházati butik és a cipőbolt. A márkaboltok és az áruházak harca folytatódik. A hipermarketekben sokan vásárolnak ruhaneműt, ám amióta sok francia cég filléres áruházakat nyitott, ez az arány nem nőtt. Az új bevásárlási lehetőségek közé tartozik a jelenlegi 16 outlet-központ. Nő az on-line vásárlás aránya is, a Hermés, a Dior, a Vuitton és a Chloé a közelmúltban e-butikot nyitott.
Nem könnyíti a francia cégek helyzetét, hogy a legnagyobb európai divatláncok a helyi piacon kívánnak erősíteni. A svéd Hennes & Mauritz (H&M) 150 új bolt nyitását tervezi idén világszerte, így Franciaországban is az üzletek számának bővítésével számolnak. Nincs ez másképp a spanyol Zara tulajdonosa, az Inditex esetében sem. A társaság úgy tekint a francia piacra, mint a második legfontosabbra a spanyol után. A társaság 25-30 boltot fog nyitni idén Franciaországban, ahol jelenleg 123 üzlettel rendelkezik, melyek átlagosan kisebbek, mint a H&M egységei. Először a 100 ezer lakosú városokat hódítják meg, majd ezután a kisebb, 60 ezres városokban is üzletek nyitását tervezik.
A piac átrendeződésében szerepet játszik, hogy egyre többet költenek az emberek mobiltelefonra, kábeltévére, no meg hitelrészletekre. Régen nem voltak ennyire eladósodva a franciák és megvoltak mobil nélkül is, ma viszont ezek a dolgok nagyon sok pénzt emésztenek fel.