3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár már a hét elején befuthat a spanyol Ferrovial ipari és szolgáltató csoport vezette konzorcium átvételi ajánlata a Budapest Airportot is birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltetőre. A BAA eladásának híre először februárban röppent fel, a kérők közül a Ferrovial tűnik a legkitartóbbnak.

A The Daily Telegraph értesülései szerint a Ferrovial részvényenként 9,20 fontos ajánlattal állhat elő már a hét első napjaiban. A BAA egyes intézményi befektetői nem hivatalosan jelezték, hogy ennél kisebb vételi ajánlatot is már megfontolnának. Az egyik legnagyobb egyedi intézményi részvényes, a Scottish Widows alapkezelő a minap közölte, hogy egy 9,00 font/részvény feletti ajánlat elfogadását fontolóra venné; egy ilyen ajánlat mintegy 10 milliárd fontra értékelné a BAA-t.

A Ferrovial átvételi kísérletének első, február eleji hírei óta a BAA részvénye több mint negyedével drágult a Londoni Értéktőzsdén (LSE), miután a cég több intézményi befektetője emelte részesedését. A brit repülőtér-üzemeltető papírja egy nappal a készülő Ferrovial-ajánlat hírének ismertté válása előtt még 6,65 fonton zárt Londonban.

A The Sunday Times úgy tudja, hogy az akvizíció finanszírozásában a Royal Bank of Scotland játszaná a főszerepet, amely a Citigrouppal együtt vezetné a hitelező szindikátust. A Ferrovial még nem fedte fel az átvételi konzorcium összetételét, de londoni értesülések szerint abban benne lesz a szingapúri kormány Temasek nevű befektetési intézménye, a kanadai Caisse de Dépot et Placement de Québec nyugdíjalap-kezelő, sőt esetleg az ausztrál Macquarie, a világ legnagyobb pénzügyi befektetői jellegű repülőtér-üzemeltetője is. Utóbbi tavaly szintén pályázott a ferihegyi repülőteret működtető BA-ra, de a privatizációs pályázat későbbi fordulóiból már kiszállt.

Egy hétvégi elemzés szerint a készülő ajánlat híre alkalmat teremthetne a BAA legnagyobb repülőtere, a londoni Heathrow hatóságilag ellenőrzött árstruktúrájának felülvizsgálatára. A csaknem húsz éve létező hatósági árszabályozás miatt a Heathrow - a világ legnagyobb nemzetközi forgalmát lebonyolító repülőtere - csak a 17. legdrágább európai légikikötő a leszállási díjakat tekintve.

A szingapúri kormány és egy kanadai alapkezelő felajánlotta csatlakozását ahhoz az átvételi kísérlethez, amelyet a spanyol Ferrovial ipari és szolgáltató csoport készül indítani a Budapest Airportot birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltető megszerzésére, írta korábban az mfor.hu.

A BAA, a világ legnagyobb nem pénzügyi befektetői jellegű repülőtér-üzemeltetője decemberben - londoni iparági elemzők szerint világrekord áron, adóssággal együtt több mint 1,3 milliárd fontért - 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot vett a ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airportban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!