Hozzátette: a korábbi lehetséges helyszínek közül a kővágószőlősire a vállalat még nem kapta meg a környezethasználati engedélyt, bükkösdi terveiket pedig annak ellenére elvetették, hogy a település lakóinak többsége két elutasítást követően egy tavaly őszi népszavazáson támogatta a fejlesztést. A helyi képviselő-testület azonban máig nem tűzte napirendre a kérdést, a társaság pedig nem halogathatja tovább a beruházás megkezdését.
Az ügyvezető megjegyezte ugyanakkor, hogy mivel a cég a cementgyártáshoz szükséges nyersanyagot a bükkösdi kőbányájából vasúton, a cementet viszont közúton szállítaná, bizonytalanságra ad okot a kormány késlekedése a közeli M60-as út megépítését illetően. A törvény szerint az útnak ez év végére késznek kellene lennie, de erre alig van esély.
A beruházás lehetséges helyszíneként több hazai és külföldi térség is felmerült, végül Baranya mellett döntöttek, mert a bükkösdi kőbányából kiváló minőségű dolomit nyerhető, környékén pedig fellelhető a cement készítéséhez nélkülözhetetlen agyag is.
A tervek szerint az építkezés legkésőbb 2009 végére befejeződne, 30-33 milliárd forintos költségét saját forrásból, valamint banki hitelből fedeznék.
A gyár mintegy 100 embert foglalkoztatna, éves kapacitása 830 ezer tonna cement lenne, a termék legalább a felét a cég saját beruházásaihoz használná fel, a többit Magyarországon, Horvátországban, Szlovéniában és Ausztriában értékesítené.