Egyes társaságok, mint például a Vodafone és a japán NTT DoCoMo Inc. dollármilliárdokat fektettek be külföldi szolgáltatók résztulajdonlásáért, ám miután beruházásaik nem hozzák a várt eredményt, megkezdték stratégiáik átértékelését.
A Vodafone pénteken erősítette meg a Reuters azon értesülését, hogy japán egységét - négyéves erőlködés után - eladja a Softbank Corp. internet-kommunikációs konglomerátumnak. Az egyes források szerint akár 17 milliárd dollárt is elérő üzlet azt is jelenti, hogy immár az utolsó külföldi társaság is elhagyta a japán mobilhálózatok piacát.
Amikor a Vodafone 2001 októberében felvásárolta a Japan Telecomot, a szolgáltatók világszerte úgy tartották, a terjeszkedésnek a mobilszolgáltatások is eszközei lehetnek - különösen, mert a mobilellátottság még sok nagy piacon is alacsony volt.
Az akkoriban megkötött nagy üzletek közül is kiemelkedett, hogy a Deutsche Telekom megvette az amerikai Voicestream Wirelesst, a DoCoMo 16 százalékos részesedést szerzett az AT&T Wirelessben, a France Telecom pedig a brit Orange tulajdonosa lett.
Ám miután egyre többeknek lett mobiltelefonjuk, a növekedés lelassult, a verseny nőtt, a fontos mutatók - mint például az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel - romlani kezdtek. A figyelem egyre inkább a fejlődő piacok - India, Indonézia és Kína - felé fordult, ahol a mobilhasználók számának növekedési üteme még akár kétszámjegyű is lehet.