Címjegyzékeket köröztetnek a hazai lízingtársaságok: hajléktalanszállók, illetve olyan lakások kerülnek fel a listára, amelyekbe akár 30-40 magánszemélyt is bejelentettek. Az ok, hogy sokan hajléktalanok irataival vásárolnak minimális önerő mellett gépkocsikat. A cégek szerint mindez a jéghegy csúcsa, sokkal könnyebb kulccsal elvinni egy autót, mint ellopni.
Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) adatai is alátámasztják a vállalatok vélekedését: a gépjárműlopások száma 2006-ban 440-nel csökkent az előző évhez képest, a lízingcsalásoké viszont 686-tal nőtt, s hitelsértést is 53 esettel többször követtek el, mint 2005-ben. Sokszor a "tulajdonosok" a bűncselekményt úgy próbálják palástolni, hogy valótlan tartalmú feljelentést tesznek. A gond nem csupán a lízingcégeké: a "tulajdonosok" az ellopott autó után a biztosítótól is bekasszírozzák a lopáskár után járó kártérítést.
A csalók rutinosak, így az első részleteket be is fizetik, mivel így más tétel vonatkozik rájuk, mint "szimpla" lopás esetén. Az így ellopott autók egy része a hazai illegális bontókban végzi, más részük az úgynevezett "átültetéses" technológiával egy korábban műszaki totálkárossá minősített autó irataival fut tovább.
Sok autó az országhatáron túl talál új gazdára, s ilyenkor a tulajdonos csak akkor jelenti be a "lopást", ha már az autó az országhatáron kívül van, számol be a Napi Gazdaság.