3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyharmaddal nőttek az autóeladások Kínában 2010-ben, s a közel 14 millió darabbal új rekord született a világ legnagyobb autópiacán - derült ki a kínai autógyártók szövetségének (CAAM) hétfői tájékoztatóján Pekingben.

Az elmúlt esztendőben összesen 13,8 millió darab új személyautó talált gazdára, a teherjárművekkel és buszokkal együtt ez a szám 18,1 millió, ami az előző év azonos időszakához képest 32,4 százalékos bővülést jelent - közölte a CAAM. Ezzel egyidőben a kínai autóexport egy gyenge év után megközelítően 64 százalékkal - 545 ezer darabra - nőtt.

A gyártók csak az elmúlt év decemberében 1,3 millió gépkocsit szállítottak le a kereskedéseknek, de a felfokozott igények kielégítésére ez sem volt elég. A vásárlók ugyanis a korábbi kedvezményeket érintő - idei évtől érvényes - változások és az új autók forgalomba helyezésének fővárosi korlátai miatt megrohamozták a dílereket, s kiürítették a szalonokat.

A korábbi gazdaságélénkítő csomag részeként Kínában adókedvezményt adtak például az 1,6 literes, vagy annál kisebb autók vásárlása esetén, valamint vidéken a régi autók gazdaságosabbra váltásánál. A belső fogyasztás ösztönzése következtében rendkívüli mértékben megnőtt a vásárlói kedv, miközben a gépkocsik számának növekedése a városokban hatalmas környezeti nyomást idézett elő, s helyenként megoldhatatlan terhet az úthálózatra.

Az új helyzetben Peking a már megkerülhetetlen korlátozások, illetve a kedvezmények megvonása mellett döntött, aminek várható következménye lesz az eladások visszaesése. Szakemberek szerint ennek már egyértelmű jelét lehet látni az év első felében, ami a gyártóknál a kapacitásbővítések visszafogásával járhat. Mindez nem fogja veszélyeztetni az országos eladások tendenciáit, hiszen Kínában - különösen a belső, fejlődő országrészben - még alacsony az autótulajdonosok aránya, jelentősek a piaci tartalékok.

A CAAM főtitkára nem aggódik az átalakuló helyzet miatt, s véleménye szerint eddig nem tért el pozitív irányban a gyártókapacitás a kereslettől, tavaly is inkább hiány volt tapasztalható, így nem látja veszélyeztetve a gyártókat. Tung Jang (Dong Yang) szerint ráadásul újabb ösztönzők várhatók, amelyek az új energiát használó és energiatakarékos autók felé igyekszenek majd terelni a fogyasztókat.

A Kínában működő külföldi autógyárak közül a piacvezető General Motoros tavaly 2,4 millió darab járművet értékesített, a Volkswagen 1,9 millió darabot adott el. A Hyundai Motor és a Kia Motor együtt megközelítően 1,1 millió darabbal megelőzte ugyan a Nissan Motort, de az is egymillió felett értékesített. A statisztikák szerint Kínában minden autógyár jól teljesített, a Ford például 40 százalékkal növelte eladásait, a Toyota közel 20 százalékkal, a Honda alig több mint 12 százalékkal adott el többet az egy évvel korábbi mennyiségnél.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!