A szlovén arány érzékelhetően magasabb, mint Olaszországban (33%) vagy más latin nyelvű országokban, például Franciaországban (33%) vagy Spanyolországban (22%). Szlovéniában leginkább külföldi web oldalakra és kereső szolgáltatásokra koncentrálódik a világháló használata. A külföldi web oldalak és portálok látogatottsága lassanként eléri a maximumot, mivel az angol nyelv ismerete határt szab a növekedésnek.
A régióban Szlovénia után Csehország következik az internet használatával. Közel minden harmadik cseh felnőtt szokott internetezni. Figyelemre méltó mértékben növekszik az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybe vétele. A GfK Praha Online-Shopping-Monitor nevű kutatása szerint, Nyugat-Európához hasonlóan főleg könyvet szereznek be elektronikus úton feladott rendeléssel. Ilyen módon vett már könyvet az összes internetfelhasználó 10%-a. A CD és video-vásárlók aránya 8% körül jár.
Oroszországban az internethasználók aránya 4-ről 9%-ra bővült az utóbbi két év alatt. Habár a mutató jóval kisebb a nyugat-európai átlagnál, említésre méltó a tény, hogy abszolút számmal kifejezve a 9,8 millió oroszországi internetező nemzetközi összehasonlításban már komoly tényező. Ahogyan a 4,9 millió lengyel is, lévén ott az internetezők aránya 16%.
Térségünk internetezőiről általában megállapítható, hogy zömük magas iskolai végzettséggel, és jelentős vásárlóerővel rendelkezik. A következő időszakban az online tevékenységek gyors terjedésével számolnak a GfK piackutatói régiónk különböző országaiban.
Közép-európai középmezőnyben vagyunk
Magyarországon a felnőttek 15 százaléka használja az internetet, így elterjedtsége közepesnek mondható a régió többi országaihoz képest. A GfK Piackutató Intézet adatai szerint az éllovas Szlovénia, ahol a 15 éves és idősebb lakosság 40 százaléka netezik.