2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy egyre több személyes adatot osztunk meg magunkról az interneten, úgy kerül előtérbe a bizalom kérdése, amellyel az egyes online szolgáltatásokkal szemben táplálunk.

Az amerikai internetezők kétharmada aggódik a közösségi oldalakon, elsősorban a Facebookon kezelt személyes adatainak biztonsága miatt – derül ki egy idén júniusban készült felmérésből. Az Emarketer cikke szerint jelenleg az amerikai lakosság 54 százaléka használ valamilyen közösségi médiafelületet. Ez 172,6 millió embert jelent, vagyis internethasználók 68,6 százalékát. Így elég jelentős azok száma, akik nem teljesen bíznak a világ legnagyobb közösségi hálózatában.

A második helyen a bizalmatlansági listán az e-mail állt, amellyel kapcsolatban a megkérdezettek 56 százaléka fejezte ki aggodalmát. Ez az arány azért is magas, mert amíg a közösségi oldalakon általában válogatott információkat osztunk meg magunkról, elektronikus leveleinkben már munkával vagy pénzügyeinkkel kapcsolatos információk is áramolhatnak. Az emberek több mint fele a webböngészőjében sem bízik teljes mértékben, míg a keresőmotorokkal kapcsolatos aggályok a megkérdezettek 45 százalékában merültek fel.

Érdekes, hogy bár a fotómegosztók is hasonlóak a „hagyományos” közösségi oldalakhoz, mégis jobban bíznak bennük az amerikaiak és mindössze harmaduk aggódik privát szférája miatt. Ezt követik a mobil applikációk, a randi-oldalak, az üzenetküldők, a blogok, a Snapchathez hasonló fotóküldő szolgáltatások, a viselhető eszközök, mint a Google Glass és végül az online játékok.

A közösségi oldalakra visszatérve egy másik felmérés nem a személyes adatokkal kapcsolatos félelmekre, hanem egyenesen a bizalomra kérdezett rá. Itt 57 százalék nyilatkozott úgy, hogy nem vagy csak egy kicsit bízik a Facebookban, a Twitterben és társaikban. Talán nem meglepő, hogy a fiatalabb generációnál a bizalom mértéke jóval nagyobb.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!