
A vezérigazgató által "a Balaton legszebb hajójának" titulált Szent Miklós május 12-én fut majd ki először a balatonlellei kikötőből. A 2003-ban Törökországban vásárolt, tavalyelőtt és tavaly Budapesten szolgálatot teljesítő hajó befogadóképessége 550-600 fő, turisztikai célok mellett alkalmas konferenciák és egyéb rendezvények lebonyolítására is. A Szent Miklóst 200 millió forintért vásárolták, 66 millió forintból újították fel, a többi hajó fejlesztésére pedig 150 millió forintot költöttek.
Horváth Gyula hozzátette: tervezik, hogy - Szántódrév és Tihanyrév után - újabb kompátkelőhelyet létesítsenek a Balatonon. A lehetséges helyszínek között Badacsony és Fonyód, illetve Balatongyörök és Balatonmária szerepel. Ez mintegy 2-3 milliárd forintos fejlesztést igényel majd, a vitorlás- és más kikötők megújítására pedig összese csaknem 300 millió forintot szánnak, idézi a vezetőt az MTI. A vállalat emellett idén hajóprogramját is aktualizálja.
Mint ismert, az 1846-ban alapított BH Rt. a Balaton legnagyobb hajózási cége, tevékenységei között szerepel a személyhajózás, a kompközlekedés és vitorláskikötők üzemeltetése. Személyhajó-forgalmának nagy részét 24 motoros hajóval és egy 25 fős vitorlással bonyolítja le, Szántódrév és Tihanyrév között pedig 4 kompot közlekedtet, évi több százezer utast szállítva. A cég vízi járművei a Balaton 22 települését érintik. Emellett a társaság üzemelteti a tó legnagyobb vitorláskikötő-láncát, amely 10 nagyobb és 11 kisebb kikötőből áll.
w. b.Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
Hajóállomásokat és vitorláskikötőket építenek a Balatonon Önkormányzatok akarják a Balatoni Hajózási Rt.-t Jó közepes szezon a balatoni hajózásban Húsvétkor már lehet hajózni a Balatonon Kérdéses a balatoni hajózás jövője