Az Austrian Airlines mellett több más légitársaság, vállalkozás, utazási iroda is érdeklődik a reptér nyújtotta lehetőségek iránt. Azt tervezik, hogy nyaranta innen szállítanának utasokat egyebek között Horvátországba, Görögországba és Törökországba.
A megyeszékhely központjától nyolc kilométerre délre, 110 hektáros területen fekvő, jelenleg negyven alkalmazottat foglalkoztató reptér 1950-ben létesült, az 1960-as évek közepéig működött. Amikor biztonsági és gazdaságossági indokkal megszüntették a belföldi utasszállító légi közlekedést, a létesítmény főként mezőgazdasági és sportcélokat szolgált. A reptér korszerűsítését, kihasználtságának növelését az 1990-es években kezdeményezték Pécs és Baranya politikai, gazdasági vezetői, arra hivatkozva, hogy oldja majd a régió, de főleg a megye közlekedési elszigeteltségét és jó hatással lesz a gazdasági fejlődésre.
A beruházás első ütemében, 2003 novemberében átadták az 1,6 milliárd forintból kiépített, 31 méter széles kifutópályát, ezzel az ország legdélibb légikikötője alkalmassá vált közepes nagyságú repülőgépek fogadására. A repteret egy évvel később, mintegy félmilliárd forintból irányfénnyel és rádiónavigációs rendszerrel szerelték fel, hogy este, ködben, rossz látási viszonyok között, két irányból is fogadhasson 50-100 személyes, sugárhajtású gépeket. Mindezt tavaly a töltőállomás üzembe helyezése, bekötőutak építése követte.
A tulajdonosok elképzelései szerint a jövőben a kifutópályák mellé megépítenék a nagyobb forgalom kezeléséhez szükséges, úgynevezett párhuzamos gurulókat, s még az ősszel 3,5 milliárd forintból megkezdődik az 58-as út Pécs-Pogány szakaszának szélesítése is. Így az utasok gyorsabban, biztonságosabban érhetik el a repteret, vagy a baranyai megyeszékhelyet.