3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megnyílt a több mint négymilliárd forintból modernizált Pécs-Pogány Nemzetközi Repülőtér, amely vasárnap délután fogadta az első menetrendszerinti járatot.

Az Austrian Airlines Bécsből érkező, Dash 400 típusú gépe 14 óra 15 perckor több ezer érdeklődő jelenlétében szállt le, majd másfél órával később visszaindult az osztrák fővárosba. Az ünnepségen, amelyen a megye és a város elöljárói mellett részt vettek az osztrák légitársaság vezetői is, elhangzott: a járatok hetente négyszer, hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap szállítják az utasokat Bécsből a baranyai megyeszékhelyre és vissza. A menetidő kevesebb mint egy óra, az utasoknak a schwechati repülőtérről 4 kontinens 73 városába lesz csatlakozásuk. A megyei és a pécsi önkormányzat közös tulajdonában lévő reptér átadását komoly előkészítő, évekig tartó szakmai munka, fejlesztések előzték meg, amelyekre eddig több mint négymilliárd forintot költöttek.

Az Austrian Airlines mellett több más légitársaság, vállalkozás, utazási iroda is érdeklődik a reptér nyújtotta lehetőségek iránt. Azt tervezik, hogy nyaranta innen szállítanának utasokat egyebek között Horvátországba, Görögországba és Törökországba.

A megyeszékhely központjától nyolc kilométerre délre, 110 hektáros területen fekvő, jelenleg negyven alkalmazottat foglalkoztató reptér 1950-ben létesült, az 1960-as évek közepéig működött. Amikor biztonsági és gazdaságossági indokkal megszüntették a belföldi utasszállító légi közlekedést, a létesítmény főként mezőgazdasági és sportcélokat szolgált. A reptér korszerűsítését, kihasználtságának növelését az 1990-es években kezdeményezték Pécs és Baranya politikai, gazdasági vezetői, arra hivatkozva, hogy oldja majd a régió, de főleg a megye közlekedési elszigeteltségét és jó hatással lesz a gazdasági fejlődésre.

A beruházás első ütemében, 2003 novemberében átadták az 1,6 milliárd forintból kiépített, 31 méter széles kifutópályát, ezzel az ország legdélibb légikikötője alkalmassá vált közepes nagyságú repülőgépek fogadására. A repteret egy évvel később, mintegy félmilliárd forintból irányfénnyel és rádiónavigációs rendszerrel szerelték fel, hogy este, ködben, rossz látási viszonyok között, két irányból is fogadhasson 50-100 személyes, sugárhajtású gépeket. Mindezt tavaly a töltőállomás üzembe helyezése, bekötőutak építése követte.

A tulajdonosok elképzelései szerint a jövőben a kifutópályák mellé megépítenék a nagyobb forgalom kezeléséhez szükséges, úgynevezett párhuzamos gurulókat, s még az ősszel 3,5 milliárd forintból megkezdődik az 58-as út Pécs-Pogány szakaszának szélesítése is. Így az utasok gyorsabban, biztonságosabban érhetik el a repteret, vagy a baranyai megyeszékhelyet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!