[ajanlo=1321][igazitas=right/]A magyar vállalat szerbia-montenegrói vezérigazgatója, Sasa Trisic, a töltőállomás ünnepélyes megnyitóján azt hangoztatta, hogy a benzinkutat egy régi Beopetrol-kút átalakításával építették fel, 350 ezer eurós ráfordítással. Trisic szerint a jövőre a töltőállomásnál autómosót is létesítenek, illetve a gépkocsik üzemeltetéséhez való gázkutat is megnyitják.
A Beopetrol-kút átalakítása már csak azért is szimbolikus jelentőségű, mivel a magyar olajvállalat a célegyenesben bukott el a jugoszláv állami cég privatizációjakor. A szerb Beopetrol 79,5 százalékos részesedésére a Mol mellett a Lukoil adhatott be végül ajánlatot, amelynek végén az orosz cég vásárolhatta meg a részvényeket. Akkor az 1 650 dolgozót foglalkoztató, Szerbiában és Montenegróban 180 benzinkúttal, valamint hét kőolajtárolóval rendelkező belgrádi cég értékét 100 millió euróra becsülték.
A Mol a kudarcot követően kivárt, de most úgy tűnik az expanzió időszaka következik. Trisic szerint a Mol Rt. azt tervezi, hogy egy hónapon belül további nyolc benzinkutat nyit Szerbia-szerte, és jövőre tovább tíz töltőállomást létesít az országban: egy kivételével mind zöldmezős beruházások lesznek. [ajanlo=1269][igazitas=left/] Minden töltőállomás közel kétmillió eurós költséggel épül. Jövőre minden ötvenezer lakosnál nagyobb lélekszámú szerbiai városban, illetve a 10. európai közlekedési folyosó mentén nyitnak Mol-kutakat. A horgosi határátkelőnél is lesz egy benzinkút - amely jóformán már elkészült -, illetve két töltőállomás épül Újvidéken.
A kirendeltség kiskereskedelmi osztályának igazgatója, Slavomir Jankovic azt hangoztatta, hogy a Mol 2010-ig 15 százalékos részt kíván kihasítani a szerbiai piacból. A piacra jutáshoz most érkezett el szerinte a legmegfelelőbb pillanat, mert Szerbiában nőni fog a hazai össztermék és az életszínvonal, ennek következtében pedig növekedni fog a gépkocsiállomány is.
MTI / Menedzsment Fórum