2p

Évente mintegy 1 milliárd eurót invesztálnak a német bankok az ügyfelekkel kapcsolatot tartó online rendszerek, önkiszolgáló automaták, callcenterek és fióküzletek információs technológiájába. A jövőben azonban ezen csatornák IT-bázisának integrálására is szükség lenne.

Évente mintegy 1 milliárd eurót invesztálnak a német bankok az ügyfelekkel kapcsolatot tartó online rendszerek, önkiszolgáló automaták, callcenterek és fióküzletek információs technológiájába. A jövőben azonban ezen csatornák IT-bázisának integrálására is szükség lenne.

A fejlesztések következtében az ügyfeleknek egyre kevésbé szükséges személyesen befáradni a bankba, így a személyzetre nehezedő teher is csökken, derül ki a Pierre Audoin Consultants müncheni piackutató intézet tanulmányából.

Gyakran előfordul azonban, hogy a vevő bonyolultabb online-műveletekkel már nem képes megbirkózni, s ilyenkor a Call-Centerhez fordul segítségért. Ha az sem tudja orvosolni a problémát, akkor a legközelebbi fióküzletbe küldik. Az ügyfélnek tehát olykor két-három csatornán is elő kell adniuk panaszukat ahhoz, hogy megoldást találjanak.

Szakemberek szerint ennek oka az, hogy ezek az ügyfélkapcsolati csatornák ma még meglehetősen elkülönülnek egymástól. Éppen ezért a pénzintézetek és az IT-cégek közösen dolgoznak azon, hogy ezek számára egy közös IT-infrastruktúrális hátteret építsenek ki és ezáltal integrálják azokat. Ennek eredményeképpen minden csatorna rendelkezik majd a szükséges ügyféladatokkal és az illetékes munkatársak minden ponton kezelni tudják a felmerülő problémákat.

Az IT fejlesztések emellett a bank számára értékes ügyfelek azonosításának folyamatát is megkönnyíthetik, nyilatkozta a Financial Times Deutschlandnak Sonja Gensler, a frankfurti egyetem e-commerce tanszékének munkatársa.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!