3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Évről évre egyre többször élnek a hazai politikusok az internet adta lehetőségekkel, a kommunikáció hatékonyságával azonban akadnak problémák. Az mfor.hu annak járt utána, milyen az online politikai marketing helyzete hazánkban, és miként alakulhat a jövőben.

Mi várható a jövőben?

Az online politikai marketing népszerűsége hazánkban is tovább nő, többek között azért, mert az internet alapvetően olcsó kommunikációs eszköz. Ezen kívül nagy mennyiségű adatot lehet általa közvetítetni: a pártok gyorsan elérhetik a választókat, széles körű és személyre szabott kommunikációt folytathatnak a szimpatizánsokkal.

Az azonban nem mindegy, hogyan élnek az új eszközökkel a politikai szereplők: a sajtóközlemények feltöltésén túl a pártok honlapjukat támogatóik online interakciójának terepeként is működtethetik, hangsúlyozta Szomszéd Orsolya, a Vision Consulting elemzője.

Webes kommunikációban erősít a kormány 

Ami a kormányzati kommunikációt illeti, a Kormányszóvivői Iroda tájékoztatása szerint indultak olyan fejlesztések, amelyek lehetővé teszik, hogy a lakossági tájékoztatásban és az újságírókkal való kapcsolattartásban az eddiginél is hatékonyabban alkalmazhassák a webes eszközöket. Ezekről azonban későbbre ígértek részletes tájékoztatást.

Az iroda munkatársai szerint a hazai politikusok internetes jelenléte már ma befolyásolhatja a választásokat. Jó példa erre, hogy - bár civil akcióról volt szó, a kormányzati kommunikációnak nem volt benne szerepe - a 2006-os választási kampány idején kedvezően befolyásolta Gyurcsány Ferenc megítélését a róla készült táncos filmfelvétel kiszivárgása az interneten - vélték.

A valódi netes befolyásolás még várat magára


Az online mozgósítás fontosságát a jelek szerint már felismerték a hazai pártok, ha nem is olyan komoly mértékben támaszkodnak még erre, mint az Egyesült Államokban - mondta Polyák Zsuzsa. A sort az SZDSZ kezdte el a 2001-ben létrehozott NetPárt kezdeményezéssel. A Fidesz esetében az elmúlt évben különösen nagy hangsúlyt kapott az internetes közösségépítés, elindult a Jobbklikk nevű társasblog, továbbá a baloldal is rendelkezik hasonló célt szolgáló oldallal a Táncsics Alapítvány által működtetett kapcsolat.hu honlap révén.

Ugyanakkor azt nem szabad elfelejteni, hogy Magyarországon egyelőre a lakosságnak körülbelül egyharmada használja csak kisebb-nagyobb rendszerességgel az internetet, ami az uniós ötven százalék feletti átlaghoz képest nagyon kevés. Ez az arány azonban évről évre növekszik.

Amennyiben a hazai internetpenetráció az elkövetkező években is dinamikusan bővül, döntő lehet, mely párt aknázza ki leginkább az ebben rejlő lehetőségeket. A növekedést figyelembe véve az online politikai marketing választásokra gyakorolt hatása kampányról kampányra nőni fog, azonban az Egyesült Államokhoz hasonló súlyú internetes befolyásra még sokáig várni kell.

Kovács Zita 

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!