3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Négy új tagot választott a Rába Járműipari Holding Nyrt. hétről hatfősre szűkült igazgatóságába a nemrég belépett többségi tulajdonos, a magyar állam képviseletében eljáró Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. kezdeményezésére összehívott keddi rendkívüli közgyűlés.

Új tagnak javasolta az igazgatóságba az MNV Zrt. Borbíró Zoltánt, a honvédelmi tárca kabinetfőnök-helyettesét, Hajdu Tibor Zoltánt, az MNV Zrt. társaságokért felelős igazgatóját, Székács Pétert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkárát és Wáberer Györgyöt, a Waberer's International közúti szállítmányozó cég tulajdonosát, elnök-vezérigazgatóját. A személycserék így csak a testületet vezető Pintér Istvánt és az egyik tagot, Alan Spancert nem érintik.

Előzőleg a közgyűlés döntésével megszűnt Fintha-Nagy Ádám, Földvári Gábor és Khalid Abdol Rahman igazgatósági tagok megbízatása. Martin Olivér hétfői, Hrabovszki Róbert keddi hatállyal már korábban lemondott tisztségéről.

A felügyelőbizottság mindhárom tagja - Benedek János, Sándorfi Balázs, Varga Zoltán - a közgyűlés napjával írásban lemondott tisztségéről. A helyükre – szintén ötéves időtartamra – Kerékgyártó Jánost, a fejlesztési tárca közlekedésfejlesztési főosztályvezetőjét, Markovics Mirjánát, az MNV Zrt. jogtanácsosát és Polacsek Csabát, az MNV Zrt. társasági portfolióért felelős főigazgatóját választották az MNV javaslatára.

A közgyűlés - szintén az MNV Zrt. kezdeményezésére - több ponton módosította a társaság alapszabályát.

Polacsek Csaba, akit a közgyűlés után tartott ülésén elnökévé választott a társaság új összetételű felügyelőbizottsága, újságíróknak hangsúlyozta: a kormányzat számára a gépipar kiemelkedően fontos stratégiai ágazat, ezen a területen pedig a Rába jelentős exportpotenciállal rendelkezik.

Egyelőre változatlan a cég profilja, de ha nyereséggel kecsegtető új területek jelennek meg, akkor a belépéshez "természetesen az állam támogatására lehet számítani" - tette hozzá.

Közlése szerint a stratégiai elképzelés az, hogy a Rábának mint gépipari társaságnak, jelentős exportőrnek a piaci pozíciója erősödjön. Ebben a többségi állami tulajdonszerzésnek annyi a szerepe, hogy a közép- és hosszú távú stratégia jövőbeni kialakításánál "relatíve gyorsan és világosan egyeztethető, és nem különféle pénzügyi befektetői érdekek fogják meghatározni".

A holding nettó árbevétele tavaly 35,77 milliárdról 39,379 milliárd forintra emelkedett, adózás utáni eredménye mínusz 859 millióról 455 milliós pozitívumba fordult, miközben a mérlegfőösszeg 32,042 milliárdról 35,777 milliárdra emelkedett a Rába Nyrt. éves jelentése szerint.

A tavaly 17,092 milliárdos rövid és 8.694 milliárdos hosszú távú kötelezettsége volt a cégnek: ezek egy esztendővel korábban 13,845, illetve 8,138 milliárdot tettek ki. A cégcsoport alkalmazottainak száma 2.047-ről 1.962-re csökkent.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) április elején közölte, hogy  az Európai Bizottság versenyhatósága jóváhagyta a Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeinek állami felvásárlását.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!