Gruhala Péter, az IBM Magyarország üzleti tanácsadó egységének igazgatója szerint ma a hatékony vezető nemcsak arról ismerszik meg, hogy hozza a számokat, és keresztülverekszi magát a viharos időszakokon, hanem olyan környezetet teremt, amely a tehetséget, a kiemelkedően teljesítőket vonzza és tartja meg - azokat az embereket, akikből meglehetősen szűkös utánpótlásra számíthat csak a jövőben.
A kutatás során megkérdezettek több mint fele úgy véli, vállalatuk nem tud megbirkózni azzal a feladattal, hogy munkatársaik tudását és készségeit olyan irányban és ütemben fejlessze, ahogyan azt az üzleti élet megkívánja. További problémát jelent, hogy sok esetben a kollégák ismeretei nincsenek szinkronban a cég célkitűzéseivel.
A kutatás szerint a gazdálkodó szervezetek számára kulcsfontosságú, hogy képesek legyenek felmérni, milyen készségekre lesz szükségük a jövőben, és munkatársaik kritikus tömegénél gyorsan fejlesszék ki a szükséges kompetenciákat. A HR-igazgatók mindössze 14 százaléka vélte úgy, hogy igazán adaptív munkatársakkal rendelkezik - derül ki a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményből.
A kutatás szerint meg kell jósolni, hogy az üzlet fejlődése és változása milyen személyi képességeket követel meg az elkövetkező 3-5 évben. Meg kell találni a szakértő munkatársakat is, akik nem csak a jelen körülmények között teljesítenek kiválóan, de arra is képesek, hogy kövessék a változásokat: szívesen tanulnak, és nem idegenkednek attól, hogy feladatuk vagy elvégzésének módja megváltozik. Ezeken kívül az együttműködést a vállalati élet alappilléréve kell tenni, megszüntetve a silókat, mert a kihívások annyira összetettek, hogy azokra csak a különböző fejekben meglévő eltérő tudás és szemléletmód ötvözésével lehet válaszolni.