A fenti megállapítás éppen úgy igaz a szomszédos, mint a távolabbi országokra. Ennek ellenére egyre nagyobb az érdeklődés nemcsak az EU-hoz rövidesen csatlakozó Románia vagy Bulgária, de Ukrajna, Horvátország és Szerbia-Montenegró lehetőségei iránt is. A tényleges tevékenység a tapasztalatok szerint gyakran ütközik akadályokba, mivel adódhatnak nem várt, vagy indokolatlan költségek. A problémák a helyismerettel rendelkező cégek esetében könnyebben áthidalhatók, a szakemberek szerint nem árt tehát egy helyi partner - áll a Napi Gazdaság írásában.
Az egyes országok kapcsán más-más nehézséggel találja magát szemben a magyar vállalat, Ukrajnában például az alacsony pénzügyi fegyelem, Horvátországban a magas bérek, míg Szerbia-Montenegróban a jogszabályok hiánya keserítheti mag a magyar cégek terveit.
A terjeszkedés ugyanakkor nem korlátozódik a régiónkra, a magyar vállalatok például 21 millió dollár értékben nyertek a Világbank által kiírt tendereken az elmúlt két évben, ennek következtében pedig többek között Jemenbe, Egyiptomba, Albániába és Moldovába helyezték ki tevékenységüket a győztes társaságok - írja a Napi Gazdaság.