2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyereséges lehet a légi közlekedés világszinten az idén, miközben az európai légitársaságok 2010-ben is veszteségeket szenvedhetnek el a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) hétfőn megjelent előrejelzése szerint.

A IATA szerint az ágazat szereplőinek összesített nyeresége 2,5 milliárd dollár lehet 2010-ben. Legutóbbi, márciusi prognózisában még 2,8 milliárd dolláros veszteséget valószínűsített a szervezet.

Giovanni Bisignani, a IATA vezetője szerint a világgazdaság a korábban vártnál gyorsabban kapaszkodik ki a válságból, s a légi forgalom már vissza is tért a krízis előtti szintre. Az ágazat így 2007 óta először ismét nyereséges lehet.

A világ nagy térségei közül Európa az egyetlen, ahol veszteséggel zárhatnak a légitársaságok, főként a gazdaság gyengesége miatt. A kontinens vállalatait az izlandi vulkánkitörés miatt elrendelt korlátozások is sújtották, a nyári szezon sikerét pedig a sztrájkok veszélye fenyegeti - mondta az IATA vezetője a berlini ILA nemzetközi légi közlekedési szakmai vásáron.

A személyszállításban 7,1 százalékos, a teherszállításban 14 százalékos bővülést vár világszinten a IATA. A profit az ázsiai-csendes-óceáni térségben működő társaságoknál lehet a legnagyobb, összesen 2,2 milliárd dollár, míg az észak-amerikai légitársaságok 1,9 milliárd nyereséget érhetnek el. Afrikában 2002 óta először zárhat nyereséggel - 100 millió dollár összesített profittal - az ágazat.

A légi közlekedés nyereségességét veszélyeztető tényezők közül első helyen a túlkapacitást említette az IATA vezetője. Az idén 1.340 új gépet szállítanak le a gyártók a légitársaságoknak, és ebből csak 500 darabot rendeltek a flották frissítésére, az elöregedett repülők cseréjére - mondta Bisignani, aki szerint az ágazat szereplőinek a jövedelmezőség javítására kellene törekedniük, és nem a piaci részesedés növelésére.

A második fő kockázati tényezőt "a realitásoktól elszakadt" alkalmazotti állomány béremelési követelései jelentik. Veszélyeztetik az ágazat talpra állását a partnerek - a repülőtereket működtető cégek és a légiirányító hatóságok - szolgáltatásainak drágulása, az esetleges adóemelések és a kőolaj árának ingadozása.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!