2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nyereséges lehet a légi közlekedés világszinten az idén, miközben az európai légitársaságok 2010-ben is veszteségeket szenvedhetnek el a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) hétfőn megjelent előrejelzése szerint.

A IATA szerint az ágazat szereplőinek összesített nyeresége 2,5 milliárd dollár lehet 2010-ben. Legutóbbi, márciusi prognózisában még 2,8 milliárd dolláros veszteséget valószínűsített a szervezet.

Giovanni Bisignani, a IATA vezetője szerint a világgazdaság a korábban vártnál gyorsabban kapaszkodik ki a válságból, s a légi forgalom már vissza is tért a krízis előtti szintre. Az ágazat így 2007 óta először ismét nyereséges lehet.

A világ nagy térségei közül Európa az egyetlen, ahol veszteséggel zárhatnak a légitársaságok, főként a gazdaság gyengesége miatt. A kontinens vállalatait az izlandi vulkánkitörés miatt elrendelt korlátozások is sújtották, a nyári szezon sikerét pedig a sztrájkok veszélye fenyegeti - mondta az IATA vezetője a berlini ILA nemzetközi légi közlekedési szakmai vásáron.

A személyszállításban 7,1 százalékos, a teherszállításban 14 százalékos bővülést vár világszinten a IATA. A profit az ázsiai-csendes-óceáni térségben működő társaságoknál lehet a legnagyobb, összesen 2,2 milliárd dollár, míg az észak-amerikai légitársaságok 1,9 milliárd nyereséget érhetnek el. Afrikában 2002 óta először zárhat nyereséggel - 100 millió dollár összesített profittal - az ágazat.

A légi közlekedés nyereségességét veszélyeztető tényezők közül első helyen a túlkapacitást említette az IATA vezetője. Az idén 1.340 új gépet szállítanak le a gyártók a légitársaságoknak, és ebből csak 500 darabot rendeltek a flották frissítésére, az elöregedett repülők cseréjére - mondta Bisignani, aki szerint az ágazat szereplőinek a jövedelmezőség javítására kellene törekedniük, és nem a piaci részesedés növelésére.

A második fő kockázati tényezőt "a realitásoktól elszakadt" alkalmazotti állomány béremelési követelései jelentik. Veszélyeztetik az ágazat talpra állását a partnerek - a repülőtereket működtető cégek és a légiirányító hatóságok - szolgáltatásainak drágulása, az esetleges adóemelések és a kőolaj árának ingadozása.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!