Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszerek, szépségápolási termékek és a kereskedelem tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén februárban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés Kft. GRP szerinti top tízes listáján: telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés, szolgáltatás és szabadidő.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.
Élelmiszerek közül puding/tejalapú desszert, szeletes csokoládé valamint gyümölcslé tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz, szintén idén februárban. Testápoló szereknél arckrém és fogkrém érte el a legnagyobb GRP-t, a Nielsen Közönségmérés Kft. mérése szerint.
Figyelemre méltóan aktív az élelmiszerkereskedelem is, amely a termékosztályok GRP rangsorában a negyedik helyre került; 6 461 százalékpontja majdnem kétszer annyi, mint a puding/tejalapú desszert 3 494-es mutatója. Hipermarketek is beletartoznak a top húsz termékosztályba, 3 149 százalékponttal.
Az American Apparel botrányos hirdetései
A teljes népesség legutóbb februárban napi átlag 301 percig nézett tévéműsort valós időben. Nőknél egy fő naponta átlagosan 321 percet tévézett, férfiaknál pedig 280 percet. Összesen 625 582 reklámfilmet sugároztak a hazai tévécsatornákon huszonkilenc nap alatt; 18 százalékkal többet, mint tavaly februárban.
Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 56,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra idén februárban. A tavalyi második hónapinál 14 százalékkal többet. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
mfor.hu