3p

Az Est Média - élve törvény adta vétójogával-, leállította a Sanoma Rt. National Geographic Junior nevű lapjának múlt heti piacra lépését. A két cég között nem először van nézeteltérés. A Pesti Est kiadója most azt kifogásolja, hogy az új magazin neve azonos a 10 éves Pesti Est Junior márkanévvel.

A névháború nem újkeletű a cégek között

Az eredeti márka a National Geographic Kids, amelyet jelenleg 12 országban - többségében Európában - adnak ki. Emellett még két másik névvariánsa létezik, nevezetesen a World és a Junior, de az itthoni viszonyokat figyelembe véve a Sanoma úgy ítélte meg, hogy utóbbi lesz a legmegfelelőbb.

A Sanoma lapigazgatója szerint kiadványuk már csak azért sem alkalmas megtévesztésre, mivel az 36-40 oldal vastag és külsejében is nagyobb formátumú, valamint jó minőségű, fényes papírra van nyomva. A 365 Ft-os magazin ráadásul terjesztésében is a hagyományos csatornákra támaszkodik: újságárusoknál, valamint előfizetéses rendszerben lesz kapható.

Czingráber Eszter nem adott információt arról, mennyibe került eddig a National Geographic Junior népszerűsítése itthon, és egyelőre nem foglalkoznak a piacra kerülés elhúzódása miatti esetleges károk mérlegelésével.

A lappiaci szegmenst tekintve az igazgatónő az mfor.hu-nak elmondta: szoros értelemben véve Magyarországon nincs is konkurenciája a NGJ kiadványnak. Itthon ugyanis nincs jelen másik nemzetközi, gyerekeknek szóló természettudományos-ismeretterjesztő magazin, jóllehet egy-két színvonalas, hasonló tematikájú, magyar lap fellelhető.

A brand a lényeg, nem a konkurencia

Hanák Tamás nem kívánta számszerűsíteni, mennyibe került az EM-nek a brandépítés, de az idő és az ismertség magáért beszél. A két cégnek már korábban is akadt nézeteltérése egy másik magazin kapcsán, amikor a Sanoma egyik leányvállalata piacra dobta Exit néven saját ingyenes programajánlóját. Az Est Médiához tartozó O-Zone Kft. ugyanis - igaz csak egy alkalommal - egyszer már megjelentetett ilyen névvel egy kiadványt. Hanák szerint a vidéki Est lapok nevével is többször próbáltak visszaélni, ilyenkor mindig perre vitték az ügyet.

Az értékesítési igazgató szerint irreleváns, hogy megjelenésben és terjesztésben milyen különbségek vannak a két kiadvány között. Véleményük szerint egyébként az új lap tipográfiájában is vészesen emlékeztet saját, ingyenes kiadványukra. A lényeg a brand, és az, hogy a Junior nevet azt Est Médiához és az általuk kiadott laphoz kössék a jövőben is. Az azonban aggasztó - véli Hanák Tamás - hogy sokszor csak NG Junior néven emlegetik az új kiadványt és ebben az esetben már nem áll meg az az érvelés, hogy a Sanoma a National Geographic brandjét kívánja használni.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!