A névháború nem újkeletű a cégek között
Az eredeti márka a National Geographic Kids, amelyet jelenleg 12 országban - többségében Európában - adnak ki. Emellett még két másik névvariánsa létezik, nevezetesen a World és a Junior, de az itthoni viszonyokat figyelembe véve a Sanoma úgy ítélte meg, hogy utóbbi lesz a legmegfelelőbb.
A Sanoma lapigazgatója szerint kiadványuk már csak azért sem alkalmas megtévesztésre, mivel az 36-40 oldal vastag és külsejében is nagyobb formátumú, valamint jó minőségű, fényes papírra van nyomva. A 365 Ft-os magazin ráadásul terjesztésében is a hagyományos csatornákra támaszkodik: újságárusoknál, valamint előfizetéses rendszerben lesz kapható.
Czingráber Eszter nem adott információt arról, mennyibe került eddig a National Geographic Junior népszerűsítése itthon, és egyelőre nem foglalkoznak a piacra kerülés elhúzódása miatti esetleges károk mérlegelésével.
A lappiaci szegmenst tekintve az igazgatónő az mfor.hu-nak elmondta: szoros értelemben véve Magyarországon nincs is konkurenciája a NGJ kiadványnak. Itthon ugyanis nincs jelen másik nemzetközi, gyerekeknek szóló természettudományos-ismeretterjesztő magazin, jóllehet egy-két színvonalas, hasonló tematikájú, magyar lap fellelhető.
A brand a lényeg, nem a konkurencia
Hanák Tamás nem kívánta számszerűsíteni, mennyibe került az EM-nek a brandépítés, de az idő és az ismertség magáért beszél. A két cégnek már korábban is akadt nézeteltérése egy másik magazin kapcsán, amikor a Sanoma egyik leányvállalata piacra dobta Exit néven saját ingyenes programajánlóját. Az Est Médiához tartozó O-Zone Kft. ugyanis - igaz csak egy alkalommal - egyszer már megjelentetett ilyen névvel egy kiadványt. Hanák szerint a vidéki Est lapok nevével is többször próbáltak visszaélni, ilyenkor mindig perre vitték az ügyet.
Az értékesítési igazgató szerint irreleváns, hogy megjelenésben és terjesztésben milyen különbségek vannak a két kiadvány között. Véleményük szerint egyébként az új lap tipográfiájában is vészesen emlékeztet saját, ingyenes kiadványukra. A lényeg a brand, és az, hogy a Junior nevet azt Est Médiához és az általuk kiadott laphoz kössék a jövőben is. Az azonban aggasztó - véli Hanák Tamás - hogy sokszor csak NG Junior néven emlegetik az új kiadványt és ebben az esetben már nem áll meg az az érvelés, hogy a Sanoma a National Geographic brandjét kívánja használni.
Körte Ildikó