2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalatok radikális átalakítását tervezi a világ legnagyobb cégeinek 65 százaléka a verseny- és a piaci erők felől érkező nyomás hatására a következő két évben. A fellendülést leginkább az új, innovatív megoldásoktól várják.

2004-ben a vezérigazgatók a jövedelmező növekedés helyett még csak a költségcsökkentést tartották szem előtt, derül ki az IBM Business Consulting Services tanulmányából.

Az innováció ösztönzésének módjával kapcsolatban az elemzés szerint a vezérigazgatók 76 százaléka sorolta az üzleti partnerekkel és a vásárlókkal való együttműködést az új ötletek legfőbb forrásai közé. Ez jelentősen különbözik a belső kutatás-fejlesztési tevékenységtől, ami a vezérigazgatók csupán 14 százaléka által megemlítve a nyolcadik helyet foglalta el az új ötletek forrásai között.

Az együttműködés fontosságára helyezett hangsúly dacára sok vezérigazgató mégsem él ezzel az eszközzel. Bár a főnökök 76 százaléka tartja elengedhetetlen fontosságúnak a módszert, csupán 51 százalékuk állítja, hogy szervezetük jelenleg kiterjedt együttműködést folytat. Igaz, a feltörekvő piacokon ez az arány nagyságrendileg nagyobb: itt az érett piacokon tapasztalható 47 százalékos aránnyal szemben a cégek 73 százaléka folytat együttműködést.

A tanulmány a pénzügyi teljesítmény és az együttműködés közötti összefüggésre is rámutat. A nagyobb bevétel-növekedést elérő cégek a külső források lényegesen jelentősebb felhasználásáról számolnak be, mint a lassúbb növekedésűek. A kimagasló teljesítményű vállalatok 30 százalékkal több külső erőforrást használtak fel, mint a náluk rosszabbul teljesítők.

A vezérigazgatók a belső korlátokat sokkal jelentősebbnek ítélték meg, mint a külső akadályokat, azonban csak 35 százalékuk volt hajlandó vállalni a belső korlátok lebontását azzal, hogy saját hatáskörébe vonta az innovációs tevékenységet.

Az innovációért vállalt felelősség tekintetében éles a különbség a földrajzi elhelyezkedés függvényében. Például Japánban, Kínában, Koreában és Kelet-Európában a vezérigazgatók 47 százaléka befolyásolja alapvetően az innovációt, szemben az indiai, illetve Amerikai Egyesült Államok-beli 20 százalékkal. Az elemzés elkészítéséhez világszerte több mint 750 vezérigazgatót kérdeztek meg, akik az összes főbb országot és iparágat képviselték.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!