2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár Nyugat-Európában komoly reklámpiaci erőket mozgósítanak az 50-pluszos korosztály megnyerésére, hazánkban szinte alig látni olyan hirdetést, ami az idősebbeket célozná - mondta el a Népszabadságnak Virág Zsolt, a Szonda Ipsos reklámkutatási igazgatója.

A magyar médiatervezők szinte kizárólag a 18 és 49 év közötti korosztályban gondolkoznak, és elsősorban a tömegfogyasztás serkentése a céljuk. Legfeljebb egyes egészségügyi termékeket forgalmazó vállalatok, valamint utazási irodák kínálatában jelennek meg a nyugdíjasoknak szóló egyedi ajánlatok. S ha a célközönség bővítése kerül szóba, a médiatervezők szívesebben nyitnak a 18 évesnél fiatalabbak felé.

Pedig a GfK Hungária felmérése alapján a napi fogyasztási cikkek körében a vásárlások 49 százalékát az ötven év feletti korosztály képviselői bonyolítják. A legtöbbet a hagyományos étkezéshez szükséges termékekből, a sütéshez-főzéshez használt alapanyagokból és a gyógyhatású készítményekből vásárolnak. A hazai idősebb korosztály ugyanakkor nehezen nyit az újdonságok felé, a legritkábban a "modern" élelmiszereket - például műzlik, jeges teák, ízesített tejek -, az idegen hangzású márkákat és a különböző hajápolási szereket emelik le a polcokról.

A statisztika szerint a korosztály harminc százalékának van megtakarítása, amit elsősorban váratlan kiadásokra, a gyermekei jövőjének biztosítására, saját nyugdíjas éveire, lakásfelújításra, ingatlanvásárlásra és üdülésre kíván fordítani. Ennek fényében az ötven év feletti korosztály vélhetőleg előbb-utóbb felkerül a reklámok célpalettájára, hiszen a megtakarított pénz még ki nem használt vásárlóerőt jelenthet a cégek számára, számol be a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!