A magyar médiatervezők szinte kizárólag a 18 és 49 év közötti korosztályban gondolkoznak, és elsősorban a tömegfogyasztás serkentése a céljuk. Legfeljebb egyes egészségügyi termékeket forgalmazó vállalatok, valamint utazási irodák kínálatában jelennek meg a nyugdíjasoknak szóló egyedi ajánlatok. S ha a célközönség bővítése kerül szóba, a médiatervezők szívesebben nyitnak a 18 évesnél fiatalabbak felé.
Pedig a GfK Hungária felmérése alapján a napi fogyasztási cikkek körében a vásárlások 49 százalékát az ötven év feletti korosztály képviselői bonyolítják. A legtöbbet a hagyományos étkezéshez szükséges termékekből, a sütéshez-főzéshez használt alapanyagokból és a gyógyhatású készítményekből vásárolnak. A hazai idősebb korosztály ugyanakkor nehezen nyit az újdonságok felé, a legritkábban a "modern" élelmiszereket - például műzlik, jeges teák, ízesített tejek -, az idegen hangzású márkákat és a különböző hajápolási szereket emelik le a polcokról.
A statisztika szerint a korosztály harminc százalékának van megtakarítása, amit elsősorban váratlan kiadásokra, a gyermekei jövőjének biztosítására, saját nyugdíjas éveire, lakásfelújításra, ingatlanvásárlásra és üdülésre kíván fordítani. Ennek fényében az ötven év feletti korosztály vélhetőleg előbb-utóbb felkerül a reklámok célpalettájára, hiszen a megtakarított pénz még ki nem használt vásárlóerőt jelenthet a cégek számára, számol be a Népszabadság.