2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szigetországban felkapott kültéri hirdetésforma lett a metróaluljárókban elhelyezett plakátreklám. A legújabb felmérés szerint az itt elhelyezett reklámokat gyakrabban és tovább nézik az emberek, mintha azokat a TV-ben látnák vagy a rádióban hallanák.

A Viacom Outdoor tanulmányában rámutatott, hogy a londoni metróban elhelyezett hirdetéseket az ott közlekedők 31 százalékkal tovább látják, mintha azt a televízióban pillantanák meg. Utóbbiaknál 21 százalék a hatékonyság, míg a rádióban hallottaknál mindössze 19 százalék.

"Egy átlag TV reklámszpot 30 másodperces, míg a metróban az ember addig nézi a plakátokat, amíg meg nem érkezik a szerelvény, ami átlagosan 3 perc" mondta a Viacom Outdoor stratégiai tervező igazgatója, Steve Cox.

A vállalat egyébiránt a londoni tömegközlekedési társaság részére biztosítja a metróreklámokat és éppen arra készül, hogy megújítsa tíz éves szerződésüket. A Viacom tanulmánya szerint a metróaluljárókban elhelyezett hirdetésekkel nagyon jó hatásfokkal javítható a fogyasztók kapcsolata a brandekkel.

[ajanlo=1530][igazitas=right/]A felmérés szerint a metrón utazók négy hét alatt 11,11 órát töltenek az ott elhelyezett reklámok nézegetésével. A szerelvényre várva az emberek átlagosan 4,6 órát böngészik a plakátokat, míg a metrón ülve további négy órán keresztül bámulják a benti reklámpaneleket.

Ehhez képest a londoniak 7,67 órát töltenek TV reklámok nézésével, 7,02 órát rádiós hirdetések hallgatásával és 8,79 órát nyomtatott reklámok figyelmes tanulmányozásával. Viszont mindössze 1,44 óráig figyelnek buszreklámokra és 1,95 óráig útszéli óriásplakátokra.

A Viacom felmérése ugyanakkor sajnálkozással állapítja meg, hogy ennek ellenére a hirdetők a brit fővárosban egyelőre jóval többet költenek televíziós reklámokra, mint a többi hirdetési formára. Míg a TV-s szpotokra a reklámköltések 53 százaléka jut, addig a kültéri reklámokra 24 százalék, a nyomtatott hirdetésekre 11 százalék, a rádiós reklámokra 8 százalék, míg a mozihirdetésekre 4 százalék.

A tanulmány alapján ráadásul az emberek 87 százaléka kedveli és megnézi a metróhirdetéseket, míg 73 százalékuk így van ezzel a buszreklámok esetében, és mindössze 50 százalék az, aki elégedett és kedveli a televíziós és rádiós reklámokat.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Méhekkel vonzaná magához vásárlóit a Puma
Angliában megelőzte a plakátokat az internet

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!