A Viacom Outdoor tanulmányában rámutatott, hogy a londoni metróban elhelyezett hirdetéseket az ott közlekedők 31 százalékkal tovább látják, mintha azt a televízióban pillantanák meg. Utóbbiaknál 21 százalék a hatékonyság, míg a rádióban hallottaknál mindössze 19 százalék.
"Egy átlag TV reklámszpot 30 másodperces, míg a metróban az ember addig nézi a plakátokat, amíg meg nem érkezik a szerelvény, ami átlagosan 3 perc" mondta a Viacom Outdoor stratégiai tervező igazgatója, Steve Cox.
A vállalat egyébiránt a londoni tömegközlekedési társaság részére biztosítja a metróreklámokat és éppen arra készül, hogy megújítsa tíz éves szerződésüket. A Viacom tanulmánya szerint a metróaluljárókban elhelyezett hirdetésekkel nagyon jó hatásfokkal javítható a fogyasztók kapcsolata a brandekkel.
[ajanlo=1530][igazitas=right/]A felmérés szerint a metrón utazók négy hét alatt 11,11 órát töltenek az ott elhelyezett reklámok nézegetésével. A szerelvényre várva az emberek átlagosan 4,6 órát böngészik a plakátokat, míg a metrón ülve további négy órán keresztül bámulják a benti reklámpaneleket.
Ehhez képest a londoniak 7,67 órát töltenek TV reklámok nézésével, 7,02 órát rádiós hirdetések hallgatásával és 8,79 órát nyomtatott reklámok figyelmes tanulmányozásával. Viszont mindössze 1,44 óráig figyelnek buszreklámokra és 1,95 óráig útszéli óriásplakátokra.
A Viacom felmérése ugyanakkor sajnálkozással állapítja meg, hogy ennek ellenére a hirdetők a brit fővárosban egyelőre jóval többet költenek televíziós reklámokra, mint a többi hirdetési formára. Míg a TV-s szpotokra a reklámköltések 53 százaléka jut, addig a kültéri reklámokra 24 százalék, a nyomtatott hirdetésekre 11 százalék, a rádiós reklámokra 8 százalék, míg a mozihirdetésekre 4 százalék.
A tanulmány alapján ráadásul az emberek 87 százaléka kedveli és megnézi a metróhirdetéseket, míg 73 százalékuk így van ezzel a buszreklámok esetében, és mindössze 50 százalék az, aki elégedett és kedveli a televíziós és rádiós reklámokat.
Kapcsolódó anyagok:
Méhekkel vonzaná magához vásárlóit a Puma
Angliában megelőzte a plakátokat az internet