Műholdas leszállításigazolás
A küldemények adatainak biztonságos és gyors nyilvántartását vonalkódos rendszerben oldották meg. Ezért már Göttingenben, az LZM-telephelyen különleges ráragasztható információhordozóval látják el a pótalkatrész-küldeményeket. Az LZM-ben a csomagok átvételekor, a 18 NET-lerakathoz való beérkezésekor, minden egyes küldeményt kézi szkennerrel azonosítanak.
Az információk azonnal a központi NET információs rendszerbe kerülnek. Ennek következtében a NET-ügyfélszolgálat bármikor pontosan ismeri a küldemények helyzetét. Az áru átvételétől egészen a leszállításáig megszakítás nélkül, a folyamatokkal egyidőben követhető az áru mozgása a műholdas szállítmányszkenneléssel. Ez automatikusan meghatározza a küldemény helyzetét, a leszállítás időpontját és továbbítja az adatokat a központba.
Kedvező eredmények
Az új rendszert először az egyik szolgáltató központban kísérletileg ellenőrizték. Annyira kedvező volt a visszhang, hogy csakhamar valamennyi lerakatnál átálltak a NET Nachexpress szállítmányaira. A megállapodás szerint mintegy 150 átvételi helyet létesítettek. Vannak köztük T-Mobil lerakatok és 24 órán keresztül nyitva tartó benzintöltő állomások. Innen már reggel 7 óra előtt hozzá lehet jutni a szállítmányokhoz.
A karbantartók elégedettek, mert most már munkakezdéskor rendelkezésünkre áll az alkatrész, és várakozási idő nélkül, gyorsan elhárítják az üzemzavart.
Tartalékalkatrész-logisztika: hogyan működik a mobiltársaságok esetében
A mobiltelefon-hálózatokat fenntartó vállalatok feladata a zavarmentes, folyamatos működés feltételeinek biztosítása. Az adó- és átjátszóállomások berendezései természetesen túlbiztosítottak. Valamennyi áramköri egység vagy alkatrész meghibásodásakor automatikusan a párhuzamos pótegység veszi át a feladatot. Ilyenkor azonnal pótlásra van szükség, hogy a hiba megismétlődésekor ismét a tartalék áramkör vehesse át a feladatot. Tehát érthető, hogy a pótalkatrész-ellátásnak a nap 24 órájában tökéletesen kell működnie.