2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén sikerült megállítani a T-Mobile-nak a magyar piaci részesének csökkenését, és továbbra is őrzi vezető pozícióját a társaság

A T-Mobile az erős verseny ellenére tartja a 44 százalékos piaci részesedését: az idén a teljes előfizetői számot tekintve csupán 0,6 százalékkal csökken a részesedése. Winkler János, a mobil üzletág vezetője, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: a részesedés csökkenése folyamatosan mérséklődik: 2003-ban ez az arány még 2,17 százalék, 2004-ben 1,21 százalék, míg tavaly 0,5 százalék volt. Ha csak azokat az aktív SIM-kártyákat nézzük, amelyeken forgalmaznak is, a T-Mobile 0,09 százalékkal növelte piaci részesedését január-szeptember között.

Winkler János elmondta azt is, hogy az üzletág éves üzemi szintű nyereséghányadosa (EBITDA) az idén jobb lesz, mint 2006-ban. A vezérigazgató-helyettes kifejtette: a mobil szélessávot a T-Mobile hálózatán, 118 várost lefedve, a lakosság mintegy 50 százaléka használhatja, s januárhoz képest az adatforgalom meghatszorozódott. Az adatforgalom 80 százaléka már széles sávú.

A gyors bővülésnek oka az is, hogy míg januárban 1 gigabyte adatforgalom mintegy 10 ezer forintba került, addig ma 2 gigabyte mintegy 3 ezer forintba. Winkler János szerint a mobil internet elterjedése ugyanolyan gyors lesz, mint a mobiltelefonoké. A T-Mobile csak novemberben 10 ezer adatkártyát adott el, ám decemberben jóval többre számít. Az üzletág tavaly augusztus óta tartó akcióban több mint 12 ezer hordozható számítógépet adott el. A cégnél jelenleg a bevételek 15 százaléka nem hangalapú, ám ez az arány 3-5 éven belül legalább megkétszereződik.

A Magyar Telekom háromnegyed éves jelentése szerint a T-Mobile szegmens bevételei 1,6 százalékkal 257,7 milliárd forintra nőttek, az EBITDA 9,5 százalékkal, 114,6 milliárd forintra nőtt. A mobil bevételek növekedését a nemzetközi mobil szolgáltatóknál elért magasabb hang alapú forgalmi bevételek, valamint az értéknövelt szolgáltatásokból származó magasabb bevételek okozták.

A T-Mobile Magyarország fajlagos forgalma 5,8 százalékkal, a 2006. első három negyedévi 139 percről 2007 azonos időszakában 147 percre növekedett. Az egy előfizetőre jutó havi átlagos árbevétel 4,8 százalékkal, 4793 forintról 4565 forintra csökkent, elsősorban az alacsonyabb átlagos percdíjak következtében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!