Mostantól készíthetik pályázataikat a vasútpiacon érdekelt nagy nemzetközi cégek, bár a kínai fél egyelőre nem pontosította, kiknek a részvételére számítana. Azt sem hozták nyilvánosságra, mennyit is szánnak a két projekt megvalósítására, de az Új Kína hírügynökség a kínai közlekedési miniszter egyik kijelentését idézve azt írta, hogy 140 milliárd jüan, azaz mintegy 17,5 milliárd amerikai dollár összegű üzletről van szó.
Korábban Japán ajánlkozott már Shinkansen típusú gyorsvasútjával, a franciák pedig a TGV-rendszer elfogadásáért lobbiztak Kínában. Ugyanakkor kínai híradások szerint az ország saját technológiát is szeretne hasznosítani, mely az AP hírügynökség szerint valamelyik külföldi technológián alapulna. A mágnesvasút megvalósításában a németek jelezték érdekeltségüket, mivel Kínában technológiájuk kicsiben (Sanghaj repülőteréről a belvárosba) már működik. A mágnesvasúti projekt a teljes 17,5 milliárd dolláros ügyletben 3-4 milliárd dolláros részt képvisel.
A Sanghaj-Peking szupergyors vasút bő 1300 kilométer hosszú lesz, de a kínaiak összesen 12 ezer kilométeren szeretnének ilyen vonalakat kiépíteni.