2p

Hivatalosan is bejelentették Kínában a Sanghajjal kapcsolatos két óriási vasútfejlesztési beruházást. Az egyik egy mágnesvasút lesz a nagyvárosból a környező városokba, a másik Sanghajt köti össze Pekinggel szupergyors, óránként 350 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok formájában.

Mostantól készíthetik pályázataikat a vasútpiacon érdekelt nagy nemzetközi cégek, bár a kínai fél egyelőre nem pontosította, kiknek a részvételére számítana. Azt sem hozták nyilvánosságra, mennyit is szánnak a két projekt megvalósítására, de az Új Kína hírügynökség a kínai közlekedési miniszter egyik kijelentését idézve azt írta, hogy 140 milliárd jüan, azaz mintegy 17,5 milliárd amerikai dollár összegű üzletről van szó.

Korábban Japán ajánlkozott már Shinkansen típusú gyorsvasútjával, a franciák pedig a TGV-rendszer elfogadásáért lobbiztak Kínában. Ugyanakkor kínai híradások szerint az ország saját technológiát is szeretne hasznosítani, mely az AP hírügynökség szerint valamelyik külföldi technológián alapulna. A mágnesvasút megvalósításában a németek jelezték érdekeltségüket, mivel Kínában technológiájuk kicsiben (Sanghaj repülőteréről a belvárosba) már működik. A mágnesvasúti projekt a teljes 17,5 milliárd dolláros ügyletben 3-4 milliárd dolláros részt képvisel.

A Sanghaj-Peking szupergyors vasút bő 1300 kilométer hosszú lesz, de a kínaiak összesen 12 ezer kilométeren szeretnének ilyen vonalakat kiépíteni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!