3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legfrissebb adatok szerint kereken öt órát ülnek a magyarok a tévé előtt, ez 3 perccel több, mint 2013 negyedik negyedévében - derül ki a 2014 utolsó negyedévére vonatkozó Nielsen Közönségméréséből.

Átlagban napi 5 órát ültek tévé előtt a magyarok 2014 utolsó negyedévében, korcsoportok alapján az 50 évnél idősebbek töltik a legtöbb időt a "doboz" előtt, összesen 390 percet, ami 6,5 órának felel meg. A kereskedelmi szempontból legfontosabb réteg, a 18-49 közöttiek mindössze egyetlen perccel növelték a tévénézési idejüket 2013 utolsó negyedévéhez viszonyítva, 251 percet töltöttek ezzel. A legfiatalabbak esetében viszont örömtelinek is nevezhető, hogy eltérő trend mutatkozott: ha csak egy perccel is, de csökkent a tévézésre fordított idő, 209 perc volt.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Mit nézünk?

Csatornatípusok szerint vizsgálva a tévénézési szokásokat, az látszik, hogy a szórakoztató csatornák közönségaránya növekedett (17,5 százalékról 18,1-re), a gyermekcsatornáké viszont csökkent (5-ről 4,4-re) az elmúlt egy éves időszakban. Ezek mellett az RTL Klub és TV2 közönségaránya 29,1 százalékra emelkedett a 2013 negyedik negyedévi 28,8-ről, amivel szemben a közszolgálati csatornáké 15,5-ről 15,4-re csökkent. Csökkenést mutatott még a film- és sportcsatornák közönségaránya, a hír- és ismeretterjesztő csatornák viszont többeket tudtak lekötni tavaly év végén, mint egy évvel korábban.

Többet néztünk nem zenei szórakoztató és mozifilmeket, és a hírek, aktuális politikai és gazdasági műsorok is több embert kötöttek le a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban. Ezen műsorok kínálata és fogyasztása is egyaránt növekedést mutatott a Nielsen felmérése szerint.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)

A reklámokkal sincs bajunk

Ami a reklámok sugárzását és azok nézését illeti, a számok alapján mintha többeket érdekeltek volna a műsorokat megszakító blokkok. Legalábbis biztos, hogy nem kapcsoltak el olyan sokan és olyan gyakran, mint egy évvel korábban.

A toplistában egyébként nincs változás, tehát akárcsak 2013 utolsó negyedévében, úgy tavaly év végén is a legtöbb alkalommal a szeletes csokoládé, az arckrém, a kávé, a bonbon és a parfüm, kölni reklámok jutottak el a fogyasztókhoz.

Jelentős növekedést mutattak ebből a szempontból a hajfesték, édes keksz/ostya és egyéb alapvető élelmiszereket bemutató reklámok. Ezzel szemben ugyanakkor jelentős visszaesés történt a joghurt és kefír reklámok vonatkozásában, de ide sorolhatók még a mosópor- és cukorkareklámok is. A tévénézők a legkevésbé a mustár, majonéz, ketchup, a cukorka, mosópor és rágógumi reklámokra voltak vevők. Ezek jutottak el ugyanis a legkisebb arányban a célcsoporthoz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!