Átlagban napi 5 órát ültek tévé előtt a magyarok 2014 utolsó negyedévében, korcsoportok alapján az 50 évnél idősebbek töltik a legtöbb időt a "doboz" előtt, összesen 390 percet, ami 6,5 órának felel meg. A kereskedelmi szempontból legfontosabb réteg, a 18-49 közöttiek mindössze egyetlen perccel növelték a tévénézési idejüket 2013 utolsó negyedévéhez viszonyítva, 251 percet töltöttek ezzel. A legfiatalabbak esetében viszont örömtelinek is nevezhető, hogy eltérő trend mutatkozott: ha csak egy perccel is, de csökkent a tévézésre fordított idő, 209 perc volt.
Mit nézünk?
Csatornatípusok szerint vizsgálva a tévénézési szokásokat, az látszik, hogy a szórakoztató csatornák közönségaránya növekedett (17,5 százalékról 18,1-re), a gyermekcsatornáké viszont csökkent (5-ről 4,4-re) az elmúlt egy éves időszakban. Ezek mellett az RTL Klub és TV2 közönségaránya 29,1 százalékra emelkedett a 2013 negyedik negyedévi 28,8-ről, amivel szemben a közszolgálati csatornáké 15,5-ről 15,4-re csökkent. Csökkenést mutatott még a film- és sportcsatornák közönségaránya, a hír- és ismeretterjesztő csatornák viszont többeket tudtak lekötni tavaly év végén, mint egy évvel korábban.
Többet néztünk nem zenei szórakoztató és mozifilmeket, és a hírek, aktuális politikai és gazdasági műsorok is több embert kötöttek le a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban. Ezen műsorok kínálata és fogyasztása is egyaránt növekedést mutatott a Nielsen felmérése szerint.
A reklámokkal sincs bajunk
Ami a reklámok sugárzását és azok nézését illeti, a számok alapján mintha többeket érdekeltek volna a műsorokat megszakító blokkok. Legalábbis biztos, hogy nem kapcsoltak el olyan sokan és olyan gyakran, mint egy évvel korábban.
A toplistában egyébként nincs változás, tehát akárcsak 2013 utolsó negyedévében, úgy tavaly év végén is a legtöbb alkalommal a szeletes csokoládé, az arckrém, a kávé, a bonbon és a parfüm, kölni reklámok jutottak el a fogyasztókhoz.
Jelentős növekedést mutattak ebből a szempontból a hajfesték, édes keksz/ostya és egyéb alapvető élelmiszereket bemutató reklámok. Ezzel szemben ugyanakkor jelentős visszaesés történt a joghurt és kefír reklámok vonatkozásában, de ide sorolhatók még a mosópor- és cukorkareklámok is. A tévénézők a legkevésbé a mustár, majonéz, ketchup, a cukorka, mosópor és rágógumi reklámokra voltak vevők. Ezek jutottak el ugyanis a legkisebb arányban a célcsoporthoz.
mfor.hu