Nem várni, tenni kell
A fuvaros szakma számára a legfontosabb tennivaló a járműpark korszerűsítése. Ha ez megoldható lesz, akkor nőhet a jövedelmezőség, és ennek köszönhetően tőkeerősebbek lesznek a vállalkozások Ám önmagában a korszerűsítés nem elég. A nemzetközi porondra kilépő cégeknek alkalmazkodniuk kell a megváltozott igénystruktúrához. A versenyképesség érdekében megoldás lehet az esetleges szövetségekbe tömörülés, és a szállítási lánc szereplőivel való együttműködés. Ezen kívül azonban fontosak lesznek az olyan "apróságok" mint a piacon való eligazodás és a nyelv- és helyismeret.
Mindezek mellett a csatlakozásig szükséges egy erőteljes támogatás is. Ennek a támogatásnak a kidolgozása és megvalósítása a kormányra, az önkormányzatokra és az érdekképviseleti szervekre vár. Ezek közül talán az állami beavatkozás (például járműrekonstrukció) lenne a legszükségesebb, mert a közúti járműberuházások támogatása az uniós csatlakozás után már nem lehetséges.
A fuvarozókra viszont az a feladat vár, hogy az előnyeiket minél inkább erősítsék, a hátrányaikat pedig a lehetőségek szerint minimalizálják. Már most neki kell látni, és el kell kezdeni kidolgozni azokat a kooperációs lehetőségeket - kül- és belföldön egyaránt -, amelyek a csatlakozás után a fejlődést és a túlélést jelenthetik.
Ebben kiemelkedő szerepet játszhatnak többek között a logisztikai központok által nyújtott lehetőségek is. Egyszerűen azért, mert a központokba települtek ki tudják egészíteni egymás szolgáltatásait, és ezáltal olyan komplex szolgáltatást képesek nyújtani, amely már egy nemzetközi piacon is versenyképes.
Többismeretlenes egyenlet - II. rész
Az uniós csatlakozás a gazdaság minden ágazatát érinti. Ezek közül azonban kevés van annyira kiszolgáltatott helyzetben mint a fuvarozó szakma.