A több mint 250 millió forintos beruházást saját erőből és pályázati források segítségével szeretnék megvalósítani. Bővítik logisztikai központjukat, s az alkatrészgyártás mellett egy úgynevezett végszerelő, fődarabgyártó üzemrészt is kialakítanak. Eredetileg ennél jóval nagyobb volumenű fejlesztést terveztek, ám a megszorító intézkedések miatt fejlesztési forrásaik csökkentek.
A cég tavaly több mint 200 millió forintot költött új gépek vásárlására, illetve a gyártási technológia korszerűsítésére. Nagy Béla ügyvezető igazgató elmondta: partnereik egyre inkább azokat a komplett, többek között hőkezelt, festett, az előírások szerint csomagolt alkatrészeket és fődarabokat keresik, amelyeket csak be kell építeni.
A Met-Na tehergépkocsikon kívül mezőgazdasági gépekhez és vasúti kocsik fékeihez is gyárt például különböző alkatrészeket. Egyik legnagyobb hazai partnerük a győri Rába, de egy sor német cégnek is szállítanak. Az ügyvezető igazgató hozzátette: a tavaly már közel 1 milliárd forint nettó árbevételű társaság egyik legnagyobb gondja, hogy a térségben már egyáltalán nincs szakképzett munkaerő, pedig a legjobb szakmunkások havi nettó bére eléri a 200 ezer forintot. Ráadásul számtalan többletjuttatást is kapnak. A tavalyi létszámbővítést is csak úgy tudták végrehajtani, hogy más területen végzett, ám elhelyezkedni nem tudó fiatalokat képeznek át fémipari szakmunkásokká. Az idei újabb sikeres létszámbővítés érdekében pedig már Erdélyben hirdetnek. Nemcsak jó fizetést, hanem többek között lakhatási támogatást is kínálnak. A Met-Na idei nettó árbevétele már csak azért is jelentős mértékben nő majd, mert a vevők igényeihez alkalmazkodva áttérnek a sajátanyagos termelésre - olvashatjuk a Napi Gazdaságban.