2002. március 20. 11:00

Az üzleti iskolákban gyakran hangoztatott mondás szerint az ügyfél megszerzésénél csak egy valami nehezebb: A már megszerzett ügyfél megtartása. A fokozott verseny hatására a vásárlók egyre több cég kínálatából választhatnak, egyre kevesebb okuk van arra, hogy hűségesek maradjanak egyetlen üzlethez, márkához.

Az off-line világban bevált módszerek többsége közvetlenül nem vihető át az internetre. Az interneten többszörösen összetett helyzet alakult ki. Miközben az internetes márkák és üzletek sokkal súlytalanabbak off-line társaiknál, a nagy, egymás melletti kínálat miatt óriási a vásárlók igénye a megbízható, hiteles kereskedőkre, szolgáltatókra. Ezzel együtt az internetes cégek vásárlói fokozott kísértésnek vannak kitéve. Az elégedetlen vásárlók kényelmesen válogathatnak a könnyen elérhető on-line és a jól ismert, hagyományos off-line versenytársak között. A vásárlók hosszú távú megtartása azonban létkérdés. Reichheld adatai szerint a vásárlók megmaradási rátájának 5 százalékos növekedése 25-95 százalékkal növelheti a nyereséget! Ugyanakkor a Bain & Company és a Mindspring közös kutatása szerint az e-kereskedéseknek 12-16 hónapra van szükségük ahhoz, hogy egy-egy új vevő megszerzésének költségei annak ismételt vásárlásai révén megtérüljenek.

Az off-line világgal ellentétben a hűség kialakításakor az internet nem - vagy csak korlátozott mértékben - képes élni a személyesség eszközével. Ezt a gyengeségét némileg kompenzálja az az előny, amit a CRM képes nyújtani. A legtöbb cégre a 20-80 szabály érvényes: A bevételek 80 százaléka a vásárlók 20 százalékától származik. Ha tehát a CRM eszközeivel meg lehet találni ezt a 20 százalékot, az ő megtartásukra lehet koncentrálni.

A vásárlói hűség kialakítása tehát egyáltalán nem valamilyen divatos program, nagyon is kézzel fogható (pénzzel mérhető) előnyökkel jár. Megvalósítására nem elegendő egy-egy alkalmi kampány, a lojalitás stratégiának szervesen be kell épülnie a vállalati stratégiába.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.