2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti iskolákban gyakran hangoztatott mondás szerint az ügyfél megszerzésénél csak egy valami nehezebb: A már megszerzett ügyfél megtartása. A fokozott verseny hatására a vásárlók egyre több cég kínálatából választhatnak, egyre kevesebb okuk van arra, hogy hűségesek maradjanak egyetlen üzlethez, márkához.

Az off-line világban bevált módszerek többsége közvetlenül nem vihető át az internetre. Az interneten többszörösen összetett helyzet alakult ki. Miközben az internetes márkák és üzletek sokkal súlytalanabbak off-line társaiknál, a nagy, egymás melletti kínálat miatt óriási a vásárlók igénye a megbízható, hiteles kereskedőkre, szolgáltatókra. Ezzel együtt az internetes cégek vásárlói fokozott kísértésnek vannak kitéve. Az elégedetlen vásárlók kényelmesen válogathatnak a könnyen elérhető on-line és a jól ismert, hagyományos off-line versenytársak között. A vásárlók hosszú távú megtartása azonban létkérdés. Reichheld adatai szerint a vásárlók megmaradási rátájának 5 százalékos növekedése 25-95 százalékkal növelheti a nyereséget! Ugyanakkor a Bain & Company és a Mindspring közös kutatása szerint az e-kereskedéseknek 12-16 hónapra van szükségük ahhoz, hogy egy-egy új vevő megszerzésének költségei annak ismételt vásárlásai révén megtérüljenek.

Az off-line világgal ellentétben a hűség kialakításakor az internet nem - vagy csak korlátozott mértékben - képes élni a személyesség eszközével. Ezt a gyengeségét némileg kompenzálja az az előny, amit a CRM képes nyújtani. A legtöbb cégre a 20-80 szabály érvényes: A bevételek 80 százaléka a vásárlók 20 százalékától származik. Ha tehát a CRM eszközeivel meg lehet találni ezt a 20 százalékot, az ő megtartásukra lehet koncentrálni.

A vásárlói hűség kialakítása tehát egyáltalán nem valamilyen divatos program, nagyon is kézzel fogható (pénzzel mérhető) előnyökkel jár. Megvalósítására nem elegendő egy-egy alkalmi kampány, a lojalitás stratégiának szervesen be kell épülnie a vállalati stratégiába.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!