2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az üzleti iskolákban gyakran hangoztatott mondás szerint az ügyfél megszerzésénél csak egy valami nehezebb: A már megszerzett ügyfél megtartása. A fokozott verseny hatására a vásárlók egyre több cég kínálatából választhatnak, egyre kevesebb okuk van arra, hogy hűségesek maradjanak egyetlen üzlethez, márkához.

Az off-line világban bevált módszerek többsége közvetlenül nem vihető át az internetre. Az interneten többszörösen összetett helyzet alakult ki. Miközben az internetes márkák és üzletek sokkal súlytalanabbak off-line társaiknál, a nagy, egymás melletti kínálat miatt óriási a vásárlók igénye a megbízható, hiteles kereskedőkre, szolgáltatókra. Ezzel együtt az internetes cégek vásárlói fokozott kísértésnek vannak kitéve. Az elégedetlen vásárlók kényelmesen válogathatnak a könnyen elérhető on-line és a jól ismert, hagyományos off-line versenytársak között. A vásárlók hosszú távú megtartása azonban létkérdés. Reichheld adatai szerint a vásárlók megmaradási rátájának 5 százalékos növekedése 25-95 százalékkal növelheti a nyereséget! Ugyanakkor a Bain & Company és a Mindspring közös kutatása szerint az e-kereskedéseknek 12-16 hónapra van szükségük ahhoz, hogy egy-egy új vevő megszerzésének költségei annak ismételt vásárlásai révén megtérüljenek.

Az off-line világgal ellentétben a hűség kialakításakor az internet nem - vagy csak korlátozott mértékben - képes élni a személyesség eszközével. Ezt a gyengeségét némileg kompenzálja az az előny, amit a CRM képes nyújtani. A legtöbb cégre a 20-80 szabály érvényes: A bevételek 80 százaléka a vásárlók 20 százalékától származik. Ha tehát a CRM eszközeivel meg lehet találni ezt a 20 százalékot, az ő megtartásukra lehet koncentrálni.

A vásárlói hűség kialakítása tehát egyáltalán nem valamilyen divatos program, nagyon is kézzel fogható (pénzzel mérhető) előnyökkel jár. Megvalósítására nem elegendő egy-egy alkalmi kampány, a lojalitás stratégiának szervesen be kell épülnie a vállalati stratégiába.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!