2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mintegy kétmilliárd forintos beruházásra készül a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) új tulajdonosa, az Erdért Zrt., az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Terminál Szolgáltató Kft. konzorciuma – közli a Világgazdaság. A tervek szerint új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára.

Nagy Imre vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy a konzorcium a következő tíz évben 13 milliárd forintos beruházássorozatot ígért privatizációs pályázatában, s ennek első lépése kezdődhet meg az év végén. A tervek szerint két év alatt a jelenlegit leváltó új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára, amelyhez az anyagiak nagy részét európai uniós alapokból kívánja pályázatok révén biztosítani. Az EU ugyanis kiemelt fontosságúnak tartja a vízi szállítás fejlesztését, hiszen egy ro-ro hajó akár 70-80 kamionnyi árut is elvisz, és nemcsak a közúti, hanem a vasúti szállításnál is jóval alacsonyabb környezeti terheléssel.

Az új tulajdonos továbbra is kikötőként és logisztikai központként kívánja hasznosítani a BSZL-t, amelynek legnagyobb értékét a vízoldali, közúti és vasúti kapcsolat mellett az összesen 153 hektárnyi terület jelenti, amelyből mintegy 50 hektár még beépítetlen, tehát ingatlanfejlesztés szempontjából nagy lehetőségeket rejt magában.

A BSZL privatizációja csak harmadik nekifutásra sikerült. Ugyanakkor a privatizációs stratégiának megfelelően többször átalakult vállalat - éppen a privatizációra való hivatkozással - 2002-től nem köthetett a tárgyéven túli hitelszerződéseket, és így a kikötő fejlesztéséhez nem lehetett vállalkozói tőkét bevonni. Emiatt folyamatosan csökkent a kikötő versenyképessége a környékbeli korszerű logisztikai központokkal szemben - tudatta a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!