Nagy Imre vezérigazgató úgy tájékoztatott, hogy a konzorcium a következő tíz évben 13 milliárd forintos beruházássorozatot ígért privatizációs pályázatában, s ennek első lépése kezdődhet meg az év végén. A tervek szerint két év alatt a jelenlegit leváltó új, európai színvonalú kikötő létesül Csepelen a kamionszállító ro-ro hajók számára, amelyhez az anyagiak nagy részét európai uniós alapokból kívánja pályázatok révén biztosítani. Az EU ugyanis kiemelt fontosságúnak tartja a vízi szállítás fejlesztését, hiszen egy ro-ro hajó akár 70-80 kamionnyi árut is elvisz, és nemcsak a közúti, hanem a vasúti szállításnál is jóval alacsonyabb környezeti terheléssel.
Az új tulajdonos továbbra is kikötőként és logisztikai központként kívánja hasznosítani a BSZL-t, amelynek legnagyobb értékét a vízoldali, közúti és vasúti kapcsolat mellett az összesen 153 hektárnyi terület jelenti, amelyből mintegy 50 hektár még beépítetlen, tehát ingatlanfejlesztés szempontjából nagy lehetőségeket rejt magában.
A BSZL privatizációja csak harmadik nekifutásra sikerült. Ugyanakkor a privatizációs stratégiának megfelelően többször átalakult vállalat - éppen a privatizációra való hivatkozással - 2002-től nem köthetett a tárgyéven túli hitelszerződéseket, és így a kikötő fejlesztéséhez nem lehetett vállalkozói tőkét bevonni. Emiatt folyamatosan csökkent a kikötő versenyképessége a környékbeli korszerű logisztikai központokkal szemben - tudatta a Világgazdaság.