3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jelek szerint továbbra sem hajlandó lemondani a kínai BAIC az Opel megvételéről. A távol-keleti autógyártó cég ugyanis levélben győzködi a német politikusokat, hogy az ő ajánlatukkal jobban járnának az ottani adófizetők, mint az osztrák-kanadai Magnáéval. Az Opelt birtokló GM több befektetővel is tárgyal – egyelőre a Magna tűnik befutónak. A közelmúltban egyébként egy másik tradicionális európai márkára is kínaiak jelentkeztek be: egy ottani cipőgyár a francia Pierre Cardin divatházat vásárolná fel.

Német politikusoknak írt levelekkel próbálja menteni a menthetőt a kínai BAIC autógyártó cég a GM német leányvállalata, az Opelért folytatott küzdelemben, értesült a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Jobban járnának a németek a kínaiakkal?

A német lap szerint a kínaiak levelükben arról szeretnék meggyőzni a döntéshozókat, hogy az ő ajánlatuk elfogadása esetén kevesebb pénzzel kellene hozzájárulniuk a német adófizetőknek az Opel megmentéséhez, mintha az osztrák-kanadai Magna lenne a befutó. A BAIC vezetői a levélben ígéretet tesznek arra is, hogy egyetlen németországi Opel-gyárat sem zárnának be – igaz, azt már nem zárják ki, hogy leépítésre szükség lehet. Egyúttal arra is felhívják a figyelmet, hogy az Opel „helyzete még az eddigi legrosszabb forgatókönyvben szereplő várakozásaiknál is komolyabb.”

Ami a konkrét számokat illeti, a BAIC állítólag 660 millió euró saját tőkét tolna a német autógyártóba, és 2,64 milliárd eurós garanciát vár el a német államtól - a Magna esetében utóbbi összeg 4,5 milliárd eurót tenne ki. A kínaiak elképzelése szerint az új Opel-cégben a BAIC 51, a General Motors pedig 49 százalékot birtokolna.     

Előnyben a Magna    

Lehetséges azonban, hogy a kínaiak utolsó rohama túl későn jön. Carl-Peter Forster, a GM európai főnöke ugyanis egy vasárnapi lapinterjúban kiemelte: a Magna már komoly előnnyel rendelkezik – a velük folytatott tárgyalások vannak a legelőrehaladottabb fázisban. Forster arra számít, hogy hamarosan, akár már július közepéig megköthetik a szerződést az osztrák-kanadai befektetővel.

Igaz, egy kis remény azért még van a kínaiak számára. Egyrészt az üzlethez még lesz néhány szava a német kormánynak is, amely - négy tartománnyal közösen - az átmeneti időszakra 1,5 milliárd eurós áthidaló hitelt biztosít a cégnek. Másrészt azt Forster is elismerte, hogy több befektetővel tárgyalnak egyszerre - tehát nem csak a Magna van versenyben az Opelért.

Vinnék a Pierre Cardint is

A közelmúltban egyébként egy másik, tradicionális európai márkára is kivetették hálójukat a kínaiak: június végi híradások szerint egy ottani cipőgyár, a Guangzhou Jiansheng Trading Ltd meg kívánja venni a francia Pierre Cardint, az egyik legrégebbi nyugat-európai divatházat és –márkát. A cég korábban a Cardin-termékek kínai terjesztője volt, innen az ismeretség. Most körülbelül 200 millió eurót kínál a francia vállalatért.

A kínai kormány e hónap elején rendeletben kötelezte a vállalatokat, hogy még szerződéskötés előtt jelentsék be külföldi felvásárlási terveiket, ugyanis rohamosan nő az ilyen jellegű tőkekiáramlás Kínából.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!