3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újszerű reklámok terjednek: egyre több cég nyúl az interneten közzétett kisfilm eszközéhez. Legutóbb a Pirelli autógumi- és telekommunikációs kábelgyártó cég készített egy tízperces, a Jó és a Gonosz küzdelméről szóló alkotást John Malkovich és Naomi Campbell főszereplésével. A következő néhány évben a vállalat egész marketingstratégiája erre épül majd.

A Hívás (The Call) című rövid filmecske (vagy hosszú reklám?) a Vatikánban játszódik, az amerikai színész egy papot játszik, Campbell pedig az ördögöt. Hogy mi köze van mindennek a gumikhoz és a kábelekhez? Nos, bár a filmet még szerkesztik, a Pirelli illetékesei annyit elárultak, hogy a régóta a köztudatban lévő szlogenjük ("Power is nothing without control") egy metaforikus illusztrációja lesz.

"A hívás" elindult hódító útján a neten

Az alkotás a reklám- és szórakoztatóipar összemosódásának eddigi legkidolgozottabb példája. Az is egyre inkább látszik, hogy az új hibridműfajnak az internet lesz a legfőbb hordozója. E reklámfajta térnyerését elősegíti, hogy sok hirdető egyre kevésbé bízik a tradicionálisabb módszerek sikerében, úgy gondolják, azok lassan elveszítik meggyőző képességüket. Sokan úgy gondolják, ahhoz, hogy elérjék a fogyasztókat, szórakoztatniuk kell őket. Az interneten ez viszonylag egyszerűen működik, azért is, mert a világháló nagyrészt kívül esik a reklámszabályozáson.

Az autóipar már korábban elkezdte kihasználni az új lehetőségeket, néhány évvel ezelőtt a BMW indította el a trendet egy netes kisfilmsorozattal, amelyet olyan nagy nevek rendeztek, mint Guy Ritchie. A német gyártót a Volvo követte, melynek alkotása egy képzeletbeli svéd faluról szólt, ahol az összes lakos ugyanazon a napon vett Volvót - írja az International Herald Tribune.

A Pirelli szerint a Leo Burnett által készített új reklám még néhány lépéssel továbbmegy. A branding például nagyon visszafogott lesz, több keresztet láthatunk majd a filmben, mint Pirelli emblémát. A többi autóipari vállalat hirdetése tele volt kocsikról készült gyönyörű képekkel.

"A hívás" lesz a Pirelli marketingstratégiájának központi eleme a következő néhány évben, a többi médiumra készült hirdetések mind a filmre épülnek majd. A társaság illetékesei úgy nyilatkoztak, hogy a Hívásra és a köré csoportosuló hirdetésekre a reklámköltségvetés 60 százalékát költi majd a cég. Hollywoodon kívül nem nagyon volt még példa ilyen mértékű dupla vagy semmi játékra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!