2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Philip Morris Magyarország és a NIOK megbízásából - valamint a Magyar ENSZ Társaság közreműködésével - a Szonda Ipsos készítette el azt a felmérést, amely a magyarországi vállalatok társadalmi felelősségvállalását vizsgálja.

A kutatás felmérte a magyar közvélemény nagyvállalatokkal szemben támasztott elvárásait, vizsgálta a vállalatok jelenlegi megfelelését ezen elvárásokhoz, valamint elemezte a közvélemény tájékoztatásának lehetőségeit a vállalatok társadalmi felelősségvállalás kapcsán végzett tevékenységeiről. A kutatás legfontosabb tanulságai:

  • a társadalmilag felelős vállalat gondolata még nem terjedt el Magyarországon, nem alapvető követelmény a vállalatokkal szemben.

  • A nonprofit szervezetek támogatását azonban elvárják a cégektől (függetlenül attól, hogy nemzeti vagy multinacionális vállalatról van-e szó)

  • A sajtó szerepe és felelőssége nélkülözhetetlen ezen a téren is, hiszen a társadalom nagy része innen tájékozódik.


A társadalmi szempontból felelős viselkedésről kialakult jelenlegi kép meglehetősen egysíkú, és az alkalmazottakkal való bánásmód határozza meg. Amikor a megkérdezetteket felkértük, hogy saját szavaikkal vázolják, mit tartanak felelős vállalati viselkedésnek, 29% az alkalmazottakkal szembeni megfelelő bánásmódot, 26% a magasabb fizetést, 26% a munkahelyek biztonságát, 17% pedig a munkahelyteremtést és -megőrzést említette.

A vállalatok társadalmi viselkedésével kapcsolatos vélekedések nagymértékben függenek az iparágtól, amelyen belül a vállalat tevékenykedik, s ugyancsak meghatározó szerepük van a gyártott termékkel kapcsolatos tényezőknek: a gyógyszeripari, számítástechnikai, csúcstechnológiát gyártó, illetve a gépjárműipari cégek a legmagasabb, míg a vegyipari, szeszesital-gyártó, illetve a dohányipari cégek a legalacsonyabb minősítést kapták a közvéleménytől.

A közvélemény jelentős hányada hasznosnak tartaná a vállalatoktól származó átfogóbb tájékoztatást - ingyenes jelentések formájában (23%) honlapokon (16%), a csomagolásban vagy boltokban terjesztett szórólapokon (33%) közzétett részletes jelentéseket, vagy egy-egy vállalat szociális tevékenységével kapcsolatos reklámok formájában (32%).

Kapcsolódó anyag
A vállalatok társadalmi felelőssége



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!