Sok vállalkozás használ már különfajta ügynökségeket, hogy kiszervezzék a feladataikat. Jellemzően a KKV-k lehetnek ilyenek, ahol már van megfelelő anyagi erőforrás a kiszervezésre, de még nincs akkora, hogy minden feladatra egy saját belső embert alkalmazzon. Ilyenkor jó ötlet, hogy több különböző, vagy egy nagy ügynökség látja el a feladatok zömét.
De mi a helyzet akkor, hogy úgy gondoljuk, hogy az általunk kiszervezett feladatot nem, vagy nem megfelelő minőségben látja el egy ügynökség? Ez leginkább akkor jellemző, amikor az ügynökség olyan feladattal van megbízva, amihez nekünk nincs megfelelő kompetenciánk. Tipikusan ilyenek a PPC feladatok, azaz a fizetett hirdetésekkel kapcsolatos feladatok, nevén nevezve a gyereket, a Google Ads, Facebook és Instagram hirdetések.
Ugye egy grafikai jellegű feladatnál elég könnyen tudjuk ellenőrizni a feladat és annak eredményét, de már jóval bonyolultabb dolgunk van akkor, amikor egy fenti ügynökség munkájára próbálunk rálátni.
Alább összeszedtünk öt olyan figyelmeztető jelzés, aminek a hiánya arra utalhat, hogy bizony valami van a palacsintában, ideje a körmükre nézni. Lássuk...
1, Nem teljesülnek a célok
Nyilván minden munka kezdetén megállapodunk, a munkát elvállaló ügynökséggel, emberrel, alkalmazottal, hogy mi az a cél amit elvárunk. Például szeretnénk, ha a bevételünk év végére elérne X millió forintot a fizetett hirdetésekből.
Természetesen előfordulhat, hogy rossz időszak következik, vagy elszámoltuk magunkat, netán túl optimisták voltunk, de az egy intő jel, ha minden várakozás ellenére a PPC ügynökség nem hozza a kitűzött célokat és ez sorozatban előfordul.
2, Nincsenek változtatások a fiókban
Ezt könnyen ellenőrizheted, ha belépsz a fiókodba, akkor van egy változásokat listázó menüpont. Ha az elmúlt hetekben, hónapokban semmi sem történt a fiókban, akkor joggal teheted fel a kérdést a PPC ügynökségednek, hogy vajon mire is fizetsz?
3, Nincs hozzáférés a fiókhoz
Persze, ha nincs jogosultságod rálátni a fiókodra, ahonnan a hirdetéseid futnak, akkor az előző pontot nehezen ellenőrzöd. Régen rossz, ha az ügynökség, ehhez nem járul hozzá. Vajon mit akar takargatni? Azért egy olvasási jog alapnak kéne hogy legyen.
4, Nincs megfelelő kommunikáció
A fentiekhez persze hozzátartozik, hogy a kommunikáció minőség megfelelő legyen. Ez nem azt jelenti, hogy napi szinten kell csacsognotok, de ha van egy kérdés, észrevétel, probléma, akkor arra megfelelő gyorsasággal, szakértelemmel és azt megfelelően érthetően elmagyarázva intézkedjen az ügynökség.
5, Nincsenek jelentések
Nem azt mondom, hogy mindenáron színes-szagos riportokat várj, minden héten. Lehet ez akár egy excel tábla is, ami neked az aktuális időszak fontos számait mutatja. Ne azt várd, hogy minden metrikát oda vissza kivesézzenek, hanem a számodra fontos adatokat lásd. Még azt is el tudom képzelni egy pár soros emailben meg lehet ezt oldani.
Ha a fenti feltételek adottak, akkor nagy gond nem szokott lenni. Nem biztos, hogy elsőre megtalálod a megfelelő PPC ügynökséget, de ha megvan, a számok is jönnek, akkor felesleges aggodalmaskodni.