2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A személyszállítási törvény új passzusait a Törvényalkotási Bizottság a 2023-as költségvetési törvényhez utolsó percben benyújtott csaknem százoldalas kormánypárti módosító javaslatcsomagjában rejtették el – szúrta ki a Népszava.

Ha a település önkormányzata minden erre irányuló intézkedés ellenére sem képes biztosítani a helyi közösségi közlekedési közszolgáltatás fenntartását és ez a lakosság, illetve az ott működő termelő, közüzemi és egyéb közcélú szervezetek számára jelentős érdeksérelmet jelent, akkor „végső menedékes helyi személyszállító közszolgáltatót” jelöl ki az érintett miniszter - írja cikkében a Népszava

Ebben az esetben az önkormányzatnak még 60 napig kell működtetnie a közlekedési cégét, utána az állami szolgáltató látja el a feladatot. A személyszállítási törvény fentieket is tartalmazó új passzusait a Törvényalkotási Bizottság a 2023-as költségvetési törvényhez utolsó percben benyújtott csaknem százoldalas kormánypárti módosító javaslatcsomagjában rejtették el.

Buszjárat Budapest belvárosában. Egyszer majd az állam üzemelteti? Fotó: MTI / Illyés Tibor
Buszjárat Budapest belvárosában. Egyszer majd az állam üzemelteti? Fotó: MTI / Illyés Tibor

A végső menedékes szolgáltató minden bizonnyal a most létrejövő országos közlekedésszervező lesz. Erre a feladatra a szükséges forrásokkal együtt létrehoznak egy kizárólagos állami tulajdonban álló gazdasági társaságot vagy költségvetési szervet - írja a lap.

Végső menedékes cégként való kijelölésekor pedig nyilvánvalóan hozzátartozik majd a feladatellátáshoz a helyi önkormányzati tulajdonú közlekedési cég vagyonelemeinek átvétele is. Így a fővárosi közösségi közlekedést anélkül államosíthatja az Orbán-kormány, hogy a BKV-t átvenné. A Népszavának Gy. Németh Erzsébet korábbi főpolgármester-helyettes, a Demokratikus Koalíció országgyűlési képviselője azt mondta: a kormány a helyi közösségi közlekedés államosítását készítette elő ahelyett, hogy az önkormányzatok számára biztosítaná a feladatellátáshoz szükséges forrásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!