4p

Ha egy új program elsöprő nézettséget ér el, akkor a korábbi tapasztalatok alapján a konkurencia nem igazán tudja azt megtörni. Az RTL Klub Álarcos énekes című showja nagyon erős számokat produkált, érdekes lesz megnézni mire megy jövő vasárnaptól a meglehetősen hasonló TV2-es műsor.

Az elmúlt hetekben többször foglalkoztunk azzal, hogy mind az RTL Klub, mind a TV2 bedob az év elején egy zenés showműsort, a csavar a történetben, hogy nagyon hasonló műsorötlet alapján készülnek. Mindkettőben beöltöztetett, elmaszkírozott előadók énekelnek, és csak akkor derül ki, hogy kit rejtett az álca, amikor az illető kiszáll a játékból. Az RTL Klub a nemzetközi piacon ismertebb formátumot (The Masked Singer – Álarcos énekes) szerezte meg, míg a TV2 egy román licenszet (Mysteries in the spotlight), amely viszont kísértetiesen hasonlít az Álarcos énekesre. Két éve az RTL Klub nem volt elég óvatos, és A Fal – Piramis csatában alulmaradt. Így most az eredeti terveiket felülírva már vasárnap elindították a műsorukat, akár annak árán is, hogy a saját portfólión kívüli promóció így nem volt különösen jelentős.

A számok viszont a csatornát igazolták, az Álarcos énekes ugyanis elsöprő nézettséget hozott. Az RTL Klub közleménye szerint az Álarcos énekes a 18-49-ben átlagos 489 064 és a teljes lakosság körében 1 361 641-es nézőszámával is 2020 legnézettebb műsora lett. A műsor mind a teljes népesség, mind a 18-49 éves korcsoportban erős közönségaránnyal futott, mindkét célcsoportban közelített a 30 százalékhoz.

Csepregi Éva volt a panda jelmezben - erősen indult Az álarcos énekes (Fotó: RTL Klub)
Csepregi Éva volt a panda jelmezben - erősen indult Az álarcos énekes (Fotó: RTL Klub)

A fenti szám alapján érdemes megjegyezni, hogy manapság az 1 milliós nézettség már kifejezetten jónak számít, az idei évben ezt a szintet rendszeresen csak A mi kis falunk tudta hozni. Az 1,36 millió pedig bravúros eredménynek számít, ezzel a tavalyi nézettségi lista második helyén végzett, 2019-ben az X-Faktor egyik adása tudott csak ennél jobb számot elérni.

Érdekes lesz a második rész, mert ekkor a TV2 hasonló műsora, a Nicsak, ki vagyok? is látható lesz. Ugyanakkor az lenne a meglepő, ha versenyre tudna kelni az RTL-es műsorral, az ilyen erős kezdés után az elmúlt években még egyszer sem láthattunk ugyanis drasztikus visszaesést. Az persze benne van a pakliban, hogy a TV2 most vasárnap az előző heti Lara Croft film 8,9 százalékos közönségarányánál (18-49-es korosztály) jobb számokat fog elérni, ahogy azt sem tartjuk kizártnak, hogy az Álarcos énekes némileg gyengül, összességében viszont sima RTL Klub győzelmet prognosztizálnánk a következő hetekben vasárnapjain.

Kronológiailag visszafele haladva azt láthattuk, hogy a szombat is az RTL Klub sikerét hozta. A mi kis falunk ezúttal is hozta a tőle megszokott erős számokat. Az Álarcos énekes miatt viszont ezúttal a nézettségi toplista második helyére szorult mindkét fontos célcsoportban. Érdekesség, hogy amióta a sorozat megy, azóta nem fordult elő, hogy legalább az egyik célcsoportban ne lett volna az élen. (Igaz, a tavaly ősszel kimagasló számokat hozó X-Faktor idején a vígjáték sorozat nem volt látható).

Ami a hétköznapokat illeti, ott komoly változásokról nem beszélhetünk. A Drága örökösök viszi a hátán hétköznap esténként az RTL Klubot. Egy héttel korábban arról számoltunk be, hogy javuló tendenciát mutat a Bátrak földje, úgy tűnik ez nem lett tartós, mert az utóbbi napokban ismét hullámzóbb számokat hozott a kosztümös sorozat. Ezzel szemben a Mintaapák úgy tűnik stabilan tudja hozni a kereskedelmi célcsoportban a TV2 átlagos főműsoridős közönségarányát. A hétköznapokon továbbra is az Exatlon a TV2 meghatározó műsora, amely ezúttal is felfele húzta a csatorna közönségarányát.

A 6. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) hat estét nyert az RTL Klub, míg a TV2 egy alkalommal volt erősebb, pénteken. A két csatorna között a különbség némileg nőtt, köszönhetően az RTL Klub kiugróan erős vasárnapi eredményének. Így közel egy százalékpontot tudtak javítani a heti átlagukon, amely 14,9-ről 15,8-ra bővült. Eközben a TV2 megismételte a legutóbbi 11,9 százalékot.

A közepes méretű csatornáknál a F+ volt (3,6%), ami látványosan visszacsúszott, így beérte őket a Cool (3,6 %). Tovább olvadt a Viasat 3 (1,3%) átlagos heti közönségaránya, amelyet így beért a Duna TV (1,2%).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!