3p

A tulajdonosváltás óta már megszűntek a kifogásolt hiányosságok, a cég vita nélküli megfizeti a bírságot.

A DIGI lapunkhoz eljuttatott sajtóközleménye fontos körülményekre világított rá a cégre kiszabott GVH-bírsággal kapcsolatban.

  • A GVH 190 millió forintos bírságot rótt ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-re, mert a társaság a 2017-2021 közötti években a gigabites internet-szolgáltatást népszerűsítő anyagaiban egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőkről nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat.
  • A GVH a bírság megállapításakor figyelembe vette, hogy a jogsértő kommunikációs időszak óta tulajdonost váltó társaság elismerte a hatóság megállapításait, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati megfelelési programjának fejlesztését is vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez.
  • A DIGI már a versenyfelügyeleti vizsgálat lezárulása előtt megszüntette a hatóság által feltárt hiányosságokat, a társaság a bírságot határidőre megfizeti.
  • A 4iG – a DIGI új tulajdonosaként – az ügyfélközpontú működés fontos elemeként az elvárásoknak messzemenően megfelelő etikus üzleti kommunikációt, magas szintű kiszolgálást követel meg leányvállalatánál.

A GVH 2020. december 14-én indította a nem megfelelő tájékoztatást feltáró, 2017-2021 időszakot vizsgáló eljárását. A GVH megállapította, hogy a DIGINET1000 csomag népszerűsítésekor alkalmazott kommunikációs anyagok azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a szolgáltatásra történő előfizetéssel minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet. A DIGI nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az 1000 Mbit/s le- és 300 Mbit/s feltöltési sebességű szélessávú vezetékes interneteléréshez a fogyasztó saját eszközeinek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek (pl. gigabites bemeneti port), valamint a wifis internetelérés esetében a fentieken túl megfelelő hálózati router is szükséges a kommunikált sebesség eléréséhez.

A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást lezáró határozatát megelőzően, a versenyfelügyeleti eljárás kezdetét követő hónapban módosította reklámanyagait, hogy megfeleljen a vizsgálat során felmerült kifogásoknak és biztosítsa a pontos, jogszabályoknak megfelelő ügyféltájékoztatást. A GVH az akkor még az RCS & RDS irányítása alatt álló DIGI 2017 decembere és 2021 decembere közötti ügyféltájékoztatását vizsgálta, ezekkel kapcsolatban mutatott rá hiányosságokra.

A DIGI 2022. január 3-án került a 4iG Nyrt. tulajdonába. Az infokommunikációs vállalatcsoport új tulajdonosként magas szintű ügyfélkommunikációt vár el leányvállalataitól. A jövőbeni korrekt tájékoztatás érdekében a DIGI kötelezettséget vállalt fogyasztóvédelmi megfelelési programjának továbbfejlesztésére.

A vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy ügyfeleiket a lehető legmagasabb színvonalon, a jogszabályoknak megfelelően etikus módon tájékoztassa és szolgálja ki, illetve biztosítsa számukra minőségi, ugyanakkor kedvező ár-érték arányú szolgáltatásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!