Nincs könnyű helyzetben az Ikarus Egyedi Kft.: kedden jött a hír, hogy fizetési problémák miatt csődvédelemért folyamodnak, a kormányt pedig arra kérik, hogy minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek, és segítse talpra állni. Szerdán pedig előállt a cég megrendelője, a BKV, és közleményben tudatta, hogy szerződést bont az Ikarus Egyedivel, mert az nem tudta teljesíteni a megrendelésüket.
A Volánbusz Zrt. 2017. január 16-án szerződött le az Ikarus Egyedivel, 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbuszt rendeltek tőlük. 2017. december 20-án pedig a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt. és az Ikarus háromoldalú szerződést kötött 30 busz átruházásáról. A 30 darab autóbuszt 2018. április 11-ig kellett volna leszállítania a gyártónak, de ebből összesen 10 darabot sikerült legyártani, ráadásul azt is az eredeti határidőhöz képest 90 nappal kitolt új határidő lejártáig. A BKV így jogosult lett elállni a szerződéstől, és kötbért is követelhet.
A BKV a szerződést fel is bontja, illetve, megkezdik az Ikarus Egyedi Kft.-hez csatlakozó szerződések felülvizsgálatát is, melynek eredményéhez képest fognak majd a további szükséges lépések megtétele felől dönteni.
Az Ikarus az eredeti, áprilisi határidőre a végül elkészült 10-ből csak 5-öt tudott összerakni, ráadásul a kritikák szerint azok sem sikerültek valami fényesen. Erre reagálva a cég azt közölte, hogy lejáratókampány folyik a buszaik ellen, mely mögött az új riválistól beijedt nagy európai gyártók és az ő buszaik javításával foglalkozó hazai garázstársaságok állnak, sőt, a rossz hírnév keltésében egyes hazai sajtóorgánumok is érdekeltek.