2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Átlag 40 percet ebédelnek a vendégek és alkalmanként 3500 forintot költenek a bevásárlóközpontokban.

Egy bevásárlóközpontban eltöltött ebéd átlagosan 39 percig tart és 3500 forintba kerül – derül ki a Westend megbízásából végzett kutatásból. A 16 és 70 év közötti budapesti és Pest megyei lakosság mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban, és habár többnyire nem valamilyen alkalomból, hanem rutinszerű étkezés céljából választják, a minőség, a jó ár-érték arány, a megfelelő higiénia és a kényelem, sőt már a környezettudatosság is elvárás.

Egyre szélesebb az ételkínálat a plazákban. Fotó: Izsó Márton Artúr
Egyre szélesebb az ételkínálat a plazákban. Fotó: Izsó Márton Artúr

A Marketing Resolution a Westend megbízásából mérte fel a fogyasztók igényeit ezen a területen, az eredmények szerint pedig az ideális ételudvar az, ahol a fogyasztók jó áron jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amiket aztán tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el. A kutatásból az is kiderül, hogy az önálló ételudvarok helyett a többség praktikussági okokból szívesebben választja azokat, amelyek bevásárlóközpontokban találhatók. Emellett a kérdezettek egy jelentős hányada - 20 százalékuk - rendszeresen kifejezetten étkezés céljából keres fel üzletközpontokat, ez főként a magasabb jövedelemmel rendelkező, fiatal férfiakra jellemző. 

A legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való étkezés rutinszerű tevékenység, nem pedig ünnepi alkalom, és csupán egyharmaduk fogyasztja el egyedül a menüjét, a többiek 2-3 ember társaságában érkeznek. A legforgalmasabb időpontok a kora délutáni órákra tehetők, a hét leglátogatottabb napjai pedig a péntek és a szombat. 

Az adatok jól mutatják, hogy sokak életében a bevásárlóközpontok ételudvarai központi szerepet töltenek be, és napi szinten választják ezeket a helyeket valamely főétkezésükhöz. Éppen ezért nem meglepő eredmény az sem, hogy a megkérdezettek számára kiemelkedően fontos, hogy a helyszín megfelelő komfortérzetet biztosítson, így például ne legyen ételszag, mindig legyen hely leülni, az asztalok kellő távolságra helyezkedjenek el egymástól, a székek pedig kényelmesek legyenek.

Az olyan további, komfortérzetet növelő szempontok, mint a zajszegény környezet, a dizájner bútorok vagy a nyitott terasz ellenben nem alapelvárások, ugyanakkor hozzáadott értéket jelentenek. Ez utóbbi egyébként a megkérdezettek 30 százalékának, azon belül is különösen a fiataloknak nagy előny. 
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!