Egy bevásárlóközpontban eltöltött ebéd átlagosan 39 percig tart és 3500 forintba kerül – derül ki a Westend megbízásából végzett kutatásból. A 16 és 70 év közötti budapesti és Pest megyei lakosság mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban, és habár többnyire nem valamilyen alkalomból, hanem rutinszerű étkezés céljából választják, a minőség, a jó ár-érték arány, a megfelelő higiénia és a kényelem, sőt már a környezettudatosság is elvárás.
A Marketing Resolution a Westend megbízásából mérte fel a fogyasztók igényeit ezen a területen, az eredmények szerint pedig az ideális ételudvar az, ahol a fogyasztók jó áron jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amiket aztán tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el. A kutatásból az is kiderül, hogy az önálló ételudvarok helyett a többség praktikussági okokból szívesebben választja azokat, amelyek bevásárlóközpontokban találhatók. Emellett a kérdezettek egy jelentős hányada - 20 százalékuk - rendszeresen kifejezetten étkezés céljából keres fel üzletközpontokat, ez főként a magasabb jövedelemmel rendelkező, fiatal férfiakra jellemző.
A legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való étkezés rutinszerű tevékenység, nem pedig ünnepi alkalom, és csupán egyharmaduk fogyasztja el egyedül a menüjét, a többiek 2-3 ember társaságában érkeznek. A legforgalmasabb időpontok a kora délutáni órákra tehetők, a hét leglátogatottabb napjai pedig a péntek és a szombat.
Az adatok jól mutatják, hogy sokak életében a bevásárlóközpontok ételudvarai központi szerepet töltenek be, és napi szinten választják ezeket a helyeket valamely főétkezésükhöz. Éppen ezért nem meglepő eredmény az sem, hogy a megkérdezettek számára kiemelkedően fontos, hogy a helyszín megfelelő komfortérzetet biztosítson, így például ne legyen ételszag, mindig legyen hely leülni, az asztalok kellő távolságra helyezkedjenek el egymástól, a székek pedig kényelmesek legyenek.
Az olyan további, komfortérzetet növelő szempontok, mint a zajszegény környezet, a dizájner bútorok vagy a nyitott terasz ellenben nem alapelvárások, ugyanakkor hozzáadott értéket jelentenek. Ez utóbbi egyébként a megkérdezettek 30 százalékának, azon belül is különösen a fiataloknak nagy előny.