5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Continental technológiai vállalat tovább feszíti az önálló járműtechnológia határait, nap mint nap új eseteket és fejlesztéseket vizsgál meg. A 2019-es CES kiállításon Las Vegas-ban a Continental egy olyan vezető nélküli járművet mutatott be, amely szállítórobotokat szállít, majd küld útjukra, amelyek eljuttatják a csomagokat a vásárlóhoz, még akkor is, ha azt ők nem tudják kézhez venni.

Az önvezető jármű – ebben az esetben a Continental Urban Mobility Experience (CUbE) – és a szállítórobot zökkenőmentes integrációja egy hatásosabb és hatékonyabb áruszállítási módszert hoz létre. A Continental önálló elektromos fejlesztési platformját, a CUbE-ot a városi „első vagy utolsó mérföld” mobilitás megoldásának tartják. A gyakran csak robo-taxinak, vagy kapszulának nevezett járműtípus a zökkenőmentes mobilitási értéklánc része lesz.

Ezen járművek feladata között az áruszállítás is szerepelni fog, annak érdekében, hogy még jobban kihasználható legyen a rendelkezésre álló szállítási kapacitás, valamint csökkenthetőek legyenek az üresjáratok. A piaci előrejelzések szerint az áruszállítás szükségessége meg fogja haladni az emberek szállítására való egyre növekvő igényt a sűrűn lakott területeken. A skálázható technológiák és megoldások, mint például a szenzorok, környezetérzékelők, valamint modellező, lokalizáló, pozicionáló, helyzetelemző, döntéshozó és mechatronikus aktuátorok terén tapasztalt Continental rendelkezik azokkal a megoldásokkal és szaktudással, amelyekkel ki tudja elégíteni ezt az igényt.
A skálázható robotszállítás koncepciója egy vezető nélküli járművet alkalmaz arra, hogy szállítórobotokat szállítson, és így egy hatékony szállítócsapatot hozzon létre. Mindkettő elektromos, önálló, és alapvetően mindkettőt ugyanarra a skálázható technológiai portfólióra lehet alapozni. Ezek a szinergiák izgalmas potenciált hoznak létre a holisztikus szállítási koncepciókhoz, melyek hasonló megoldásokat használnak különböző platformokon. A technológiai megalapozás után joggal várhatjuk azt, hogy egy teljes értéklánc fejlődjön ki ezen a területen.

Az automata vezetésből eredő szinergiák a városi kiszállításhoz
A lakóövezetekbe történő áru és csomagszállítás egy egyre növekvő és dinamikusabbá váló piac, melyet az évről évre nagyobb mértéket öltő e-kereskedelem hajt. A szegmens növekedésével az óránkénti kiszállítási díjra egyre nagyobb hangsúly kerül. Ennek tükrében az „utolsó mérföld” kiszállítási szolgáltatások azok, amelyek mozdíthatják a mérleg nyelvét. Az automata áruszállítás több kutatási forrás becslése szerint is az összes vállalkozás és fogyasztó közti kiszállítás 80 százalékáért fog felelni.
A Continental az automata áruszállítást a jövő városi mobilitás szerves részének, a hagyományos áruszállítás továbbfejlesztésének tekinti. A CUbE egy, vagy több szállítórobotot utaztat, majd útjukra küldi őket, hogy megtegyék az áru- és csomagszállító logisztikai lánc utolsó métereit. 


Azzal, hogy létező szállítórobotok szolgálnak fejlesztési platformként, a Continental készen áll arra, hogy úgy alakítsa át és skálázza az autóipari technológiát, hogy az megfeleljen a robotgyártók igényeinek. A szállítórobot által felállított kihívások párhuzamban vannak azokkal, amelyeket a technológiai vállalat már megoldott az automata járművek esetében. Emellett a szállítórobotoknak olyan technológiára van szükségük, amely olyan fejlett és robusztus, mint az autóipari megoldások Az online vásárlás egyre növekvő népszerűsége, valamint a megavárosok növekedése miatt egyedi csomagszállítási megoldásokra lesz szükség. A szállítórobotokkal kombinált vezető nélküli járművek tökéletes választ jelenthetnek erre a kihívásra.

Zökkenőmentes mobilitás az okos városokban
A jövő okos városaiban a vezető nélküli járművek fontos szerepet fognak játszani. Számos szakértő szerint ezek lesznek a városiasodás kihívásainak megoldását célzó jövőbeli mobilitási koncepciók kulcselemei. Egy vezető nélküli jármű szinte folyamatosan használatban lehet. Az innovatív várostervezők a vezető nélküli járműveket a tömegközlekedés értékes kiegészítőinek tartják, mivel nekik köszönhetően nincs szükség saját járműre ahhoz, hogy el lehessen jutni a következő csomóponthoz, vagy egyéb közlekedési eszközökhöz.

Napközben lehetnek olyan időszakok, amikor a vezető nélküli járművek iránti kereslet megugrik. A robotkiszállítás viszont ezeken a csúcsforgalmi periódusokon kívül használná az önvezető járműveket. Nagy potenciál van az autóipari technológiánkban, amely támogatni tudja a robotvállalatokat abban, hogy önálló szállítórobotokat hozhassanak létre. Így az önvezető járművek egy újabb alkalmazási móddal is gazdagodnak.

Mivel a kiszállítási folyamatok általában nappal történnek, amikor sokan a munkahelyükön, iskolában vannak, vagy más elfoglaltságukat töltik, a robo-taxi szállítórobotokkal kombinált, csúcsidőn kívüli működése tökéletesen kihasználható ezekre a szállítási feladatokra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!